27.6.14

VÄRKEN!!

Denna grymma värk i axeln, nacken o upp i kinden. Det unika med den är att den sitter på vänstra sidan. Jag som har de största problemen på höger sida. 
Värken blev ju bättre när jag drog ut min kindtand, men sedan julas så har smärtan bara ökat och ökat. Nu är smärtnivån uppe i 8,5/10. Obehagligt och ont!! 
Jag hade en tens-apparat på värken i ländryggen och det hjälpte ju.
Så nu borde jag kanske fokusera tensen på axlar/nacke/kind. Grejen är ju att jag prövade köra med en tens -06 utan några större resultat. Så jag är tveksam över att det fungerar, men det skadar ju ej att prova. Har provat tidigare, men då har det kommit saker som gjort att jag inte hunnit sitta klart den tid den behöver. Men nu har jag skaffat en mobil tens-apparat, så nu förhoppningsvis. Tyvärr är det ju så att med smärta kommer trötthet.

Trots det känner jag mej piggare än förut o jag mår grymt bra. En stor anledning är ju den kostomläggning jag gjort o gör + att jag har operationerna mot CCSVI som grund. 

Nu när jag känner att jag orkar mer ska jag använda energi till träningen. Sjukgymnasten o jag har nu gjort klart ett träningschema o jag är grymt taggad att dra igång det. 

Sen är det ju det här med sömnen som jag må få ordning på. Jag var på g att rätta till den i Mars, men något gjorde så  jag tappade de rutinerna jag hade... eller snarare de rutiner jag inte hade. För det var det att jag var tvungen att släppa pressen. Inte tänka att jag måste sova 8 timmar eller att lägga mej tidigt eller gå upp före 9.30. Helt enkelt tänka jag får den sömn jag får o räkna med att kroppen tar sej den tid den behöver. Även om det innebär att jag må sova från 20 eller lägger mej kl 03.


Så SOV GOTT mina vänner :)

6 kommentarer:

Buster. sa...

Kul att du mår grymt bra.
Du kan nästan äta upp hela solen enligt Jelinek.
http://www.youtube.com/watch?v=KUOwBm2-eqo

Jeanette Forss sa...

Visst vettu!! D ä därför den verkar va helt borta ;)

Buster. sa...

Ha ha...
då får du ringa forskarna i Tasmanien så vet de vart den försvann...
http://www.youtube.com/watch?v=RD2Dv42h7PI

Andreas Westlin sa...

Lycka till med träningen nu då Janne! Det kommer gå bra.

Jeanette sa...

Tack Jacob:-)!! Behöver all pep ja kan få eftersom ja kör själv nu pga semestrar o så...

Buster. sa...

Hej.

i går var ett radioprogram om blodstamcelltransplantation på P1.
Om du missade det finns hela inslaget på neuroförbundets site.
http://www.neuroforbundet.se/

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...