27.8.18

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊

Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta. Nu orkar jag laga varm mat o inte bara en kall sallad. Nåt mer som visar det tydligt är att maten nu blir god. Inte att det var fel på mina smaklökar, men jag orkade lixom inte bry mej om att det skulle bli gott.

Något mer jag inte orkade va att göra hemmaträningen. 
Alltså ingen träning för mej i sommar. Hästen hade sommarlov, gymmet semesterstängt och jag hade varken lust eller kraft. 
Så min tanke att börja gå inne med rullator till hösten har bara varit till att glömma. Kanske till nyår. Fast just nu känns det som en dröm i fjärran...
Jag har hursom börjat rida igen. Känns jätteskönt att va i spåret igen. Trots att den varit lite krokig. 
Förra veckan veck sej mitt vänsterben när jag ställde mej på pallen. Vänster! Den sida som är starkast. Snacka om att jag kände hur hjärtat dunkade av nervositet. Inte den också! Jag fick hjälp att sätta mej i rullstolen igen. Jag andades lite och så försökte jag igen. Då kom jag upp. 
Gött, men jag ska erkänna att jag va orolig i kroppen den lektionen. Orolig att vänstersidan också har blivit sämre. Men dagen efter va den som vanligt. Alltså mitt vanliga. För den är ju inte helt hundra, men betydligt bättre än högre.  

Tyvärr har höger börjat skaka för minsta lilla ojämnheter eftersom rullstolen känner ju av dom. För att undvika detta krävs det att köra på plan mark, inomhus. Som jag gör det! Skulle inte tro det. 
Snart ska jag testa mjuka länkhjul. ÄNTLIGEN 😁!! Hoppas det hjälper.

Och nästa vecka börjar den ordinarie tiden på gymmet. Visst jag har kunnat vara där några dagar i sommar, men det va inte tillräckligt. Brorsan frågade om jag tog ut mej när jag tränar. Mitt svar är långt ifrån. Jag skulle verkligen behöva en pt. 
Ska iaf bli så skönt att träna ordentligt igen.
Nu kommer jag in i mina vanor. Detta gäller även maten som jag slarvat med i sommar...Det är lustigt egentligen att jag gör det, eftersom jag mår så bra av den kostomläggning jag gjort. Okej jag har kunnat hålla mej från gluten, men det har blivit förmycket av laktosen och sockret ska vi ej tala om...
Nä, jag bör skärpa mej!!  

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...