19.1.18

Tårta på tårta...

Tänker alltid så när jag blir sjuk eller ska jag säga sjukdom på sjukdom. När jag blir förkyld ökar nog testosteronet i mej 😉
För jag blir riktigt ynklig då o det sägs ju att män blir riktigt ynkliga då. Inte för att jag upplevt att männen i min familj blivit det.
Men hursom... så tillåter jag mej nog att bli det också. För jag har svårt att acceptera att folk tycker synd om mej pga min Ms. Men när jag blir förkyld så tippar den sjuka sidan av vågskålen över. 

Då kan jag till o med tycka synd om med själv. Jag blir ju sämre i msen medan förkylningen beter sej som en förkylning med snörvlande näsa, halsont o en kroppstemperatur som svajar upp o ner. 

Det sistnämnda tär extra mycket på min sjuka Ms-kropp. Eftersom jag är värmekänslig, så blir jag extra trött. Allt jag gör tar ju så mycket energi, så nu när jag känner att förkyldningen börjar avta må jag ta några dagar att vara hemma o bara vila. 

När det blir såhär så börjar jag undra vad jag sysslar med. 
Att jag inte tar någon bromsmedicin mot min Ms eller vägrar ha en elscooter. Det hade kanske underlättat. Men när jag orkar äta några rejäla måltider av den paleoliknande kosten o min föräldrar kommer o plockar undan i mitt stökiga hem, så känner jag hur krafterna  återvänder. 
Det blir nog bra dethär.

Visst jag är förfarande seg i kroppen, men med mat o kärlek är jag på spåret igen. Med sömn fylls ju energidepåerna. 
Så den träning jag skulle börjat med denna vecka kommer jag med glädje börja med nästa vecka. Jag har bara ridit en gång detta år o gymmet har ju inte blivit av ännu. Så hoppas verkligen inte det blir nåt bakslag. 

Men om jag lägger alla kort rätt 
så tippar vågskålen tillbaka till den friska sidan igen 😊…

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...