13.8.17

HJÄLPMEDEL SKA VÄL HJÄLPA, INTE STJÄLPA... ELLER?

"Men Jeanette, du va ju så nöjd när du fick stolen"...

Orden ekar i mej. Det stämmer. Efter 1,5år kämpande. Vad mer kan man begära. Klart jag va glad o nöjd över min vinst. 
Eftersom den har bättre rygg o länkhjul som skulle va som stötdämpande. Det skulle ju innebära att det skulle va lättare att köra på grus o gräs med den. Så självklart trodde jag att den va perfekt för mej. Inte kunde jag drömma om att den inte skulle rulla. 
Åh, vad besviken jag är på den.

Jag skrev en lista på det har sett ut sedan jag fick rullstolen:
Först var det för små länkhjul (trots att jag från början bett om stora).
Sen var det för låga tippskydd (vilket säger sej själv när man sätter större hjul fram att d blir lägre bak). 
Efter det va det dynan (men det va egentligen inte stolens fel o jag fick ny som va bra).
Sen gick bromsvajern av.
För det femte hakade länkhjulen upp sej helt (ibland  rullade dom inte ens o när de väl rullade så darrade dom vilket kändes i stolen). 
Nu senast, eftersom de gafflar jag hade skulle va stötdämpande (en av de stora anledningarna till att ja ville ha den) nästa var hårdare än vanliga så bad jag om vanliga. 
När jag väl fick dom så började tjorvet som är nu... Det är som hjulen är förstora för de nya gafflarna o jag är för tung...
men dom har ju iaf försökt fixa de flesta felen efter några månader av tjat. 
Så just nu skyller jag på rullstolsmärket... 😖

Jag försöker hitta mitt fel i det hela. 
Visst min kropp är ju svag. Speciellt höger.  
O jag fortsätter envisas om att inte ha elrullstol. 
För mej är det ju vardagsträning i en manuell rullstol. Det kanske därför jag är så rörlig... O det vill jag inte förlora.
Men jag hittar inte mitt fel. 
Så jag tycker att jag klagar med rätta.
Men jag får ge mej med en sak o det är att jag må backa till min första rullstol. 
För såhär kan jag inte ha det. 

Varje dag senaste dagarna har jag fått dra mej fram. Vilket i sin tur gör att jag blir helt slut i vänster arm/hand. Den jag använder när jag t ex lagar mat eller städar eller... ja allt. 
Jag blir ju mer handikappad 
än vad jag redan är.

Jag klagar inte lika mycket på färdtjänsten iaf 😉..

4 kommentarer:

Johan. sa...

Jag läste om stolen och tänkte på dina åsikter om färdtjänsten du hade för ett tag sedan.
,, och så står det i slutet..

- Jag klagar inte lika mycket på färdtjänsten iaf

he,he,,,

Jeanette Forss sa...

hehe... så ä d ju...

blir ju rädd att jag klagar för klagandets skulle, men när ja analyserar fallet så kan ja inte se det... varken när ja kollar i backspegeln på mitt klagande om färdtjänsten eller nu.

;).

Johan. sa...

Jag läste det här ordspråket och det avser friska människor.
- Vi föds gråtande, lever klagande och dör besvikna.

Jeanette Forss sa...

Ja hoppas ingen tror på d ordspråket. Det lät ju bara negativt o tragiskt...

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...