6.12.15

INTE ÄR D SYND OM MEJ!!

Det var en man på ”mitt” gym som sa till mej o en tjej till (som också sitter i rullstol...) att det var mer synd om oss än honom. Jag vet inte riktigt vad man ska säga till en sådan kommentar. 
Synd om mej!! 
Nä!! 
Visst det är tråkigt o jobbigt att jag hamnat här. Samtidigt tänker jag att jag hade ju aldrig lärt mej så mycket om mej själv om jag inte fått denna sjukdom. Visst det hade ju varit skönt att slippa men...
Nu vet jag inte riktigt vad han grundade det i. Men mycket av det måste ju vara för jag sitter i rullstol. För det är ju det enda hans ser, men jag hoppas verkligen inte det. 
För den borträknat mår jag ju om jag skrivit grymt bra ju!! 
Jag bor i ett samhälle som jag trivs i o i en lägenhet som är klockren för mej...just nu o jag kan nog påstå att jag är tillräckligt smart att lösa vissa hinder som det innebär att sitta i rullstolen. Jag har äntligen hittat en träningsform som funkar jättebra-ridningen + att jag tränar på ett gym jag känner jag har koll på. Kosten fungerar riktigt bra o jag tar mitt LDN. Om jag ska klaga på nåt, så är det att jag inte tar mina kosttillskott o att jag är ensam lite för ofta. 
Visst vissa drömmar kommer kanske alltid vara just drömmar, men det är ok. 

Fick frågan av en sjukgymnaststudent vad jag kände med som mest behindrad av.  När jag tänker efter kan jag inte påstå att jag känner mej hindrad. Visst jag är hindrad av att gå...gå ut på långa promenader, men samtidigt tänker jag att det vill jag i alla fall inte göra själv. Hindret där är ju i o f s  att hitta nån som vill gå en promenad med mej.

Jag tänkte på en sak. Jag tycker nog det är lite skönt att mina vänner inte vet allt för mycket om min sjukdom. Kanske kan tyckas konstigt, men på så vis blir jag inte hindrad att prova saker som man som Ms-sjuk inte borde enligt vissa ;). Dom låter mej hålla på o lösa problemet tills jag själv inser att det jag gör inte fungerar. Mao dom hjälper mej när jag behöver o inte mer. Och när dom vill hjälpa så säger jag vänligt ifrån. Det kanske kan tyckas lite besservissrigt av mej. 


Så svaret på sjukgymnaststudentens fråga var rätt svår. För jag löser ju hindret på ett eller annat sätt.

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...