25.8.15

EN ANDRA CHANS MED LDN

”...gluten bryts ner i magen till en blandning av polypeptider som kan tränga igenom blod-hjärnbarriären. När de väl tagit sej in, kan de binda sej till hjärnans morfinreceptor och åstadkomma en sensorisk kick. Detta är samma receptor som opiumhaltiga droger binder till och skapar en angenäm men beroendeframkallande effekt......de kan stoppas av opiatblockerande läkemedel, tex naltrexon - samma läkemedel som används för att motverka effekterna av narkotiska medel...” 
ur HOTET MOT DIN HJÄRNA
David Perlmutter

När jag läste detta blev jag lite fundersam. 
Naltrexon är ju vad man gör LDN av. 
Det jag provade för några år sedan. Men då hade det ju ingen större effekt tyckte jag. Samtidigt gav jag upp ganska fort med den och tyckte det inte va värt att blanda till den o hålla på. För övrigt va det ganska äckligt !! 
Men nu blev jag lite nyfiken o tänkte att om Naltrexon hjälpte till att förhindra tex gluten till hjärnan o jag är glutenfri, så borde den ju ha fritt fram att hjälpa mej mot sjukdomen o släppa dom endorfiner som Naltrexon kan göra (det känns som en hel vetenskap om ja ska förklara hur). 
Jag tänker kanske helt fel, men det är så min hjärna funkar. Så jag hoppas det stämmer. 


Så jag läste i FASS innehållsförteckningen för det. För att försäkra mej att det inte innehåller gluten (Konstigt vore ju d kan tycka, men man kan få ju huvudvärk av vissa huvudvärkstabletter ...). 
Det innehöll docka laktos... Vilket jag också undviker men inte till samma utsträckning som gluten, men nu måste jag skärp mej även med det. Så det lilla intag laktos är via tabletten o det är ju i princip obefintlig !! 

När jag läste vidare i innehållsförteckningen så stod det att den innehåller magnesiumcitrat. Jag har läst att magnesium kan hjälpa mot spastistet o spänningar. 
Just nu är ju min högersida galet sträckspastisk o jag tar ju magnesium för att det ska lugna ner sej o lite till är säkert inte helt fel. 


Så igår när doktorn ringde sa jag att jag ville testa LDN igen. Utan diskussion ordnade hon det mej :). 

Nu är ju LDN en låg dos av Naltrexon och dessa ges ju i 50mg tabletter. Jag ska ju bara ha 1-3mg. Som tur är fick jag bra tips av en vän hur jag blandar ut det. 

Jag löste upp 25mg Naltrexom med 2,5dl avsvalnat vatten o tog 1cl av det. Så ska jag göra en månad nu o sen ska jag trappa upp till 2mg o så får jag se vad det ger för utslag.

2 kommentarer:

Johan. sa...

En som heter Bodil skrev det här på Neuroförbundets sajt,
---------------------------------

Hej! Vill bara sprida lite hopp genom att berätta att studier visar att mycket höga doser av biotin 0.1 gram och uppåt verkar ha en gynnsam effekt på progressiv ms. Det finns en hel del om detta på nätet. Eftersom biotin skapas i tarmen om allt är väl stöder väl detta att kosten spelar in.
--------------------------------------------

Jag sökte på biotin och kom till denna sajt.

http://www.healthline.com/health-news/high-doses-of-biotin-improve-symptoms-of-progressive-ms-052215#1

Johan. sa...

Som jag sagt.
Det är ingen slump att drabbas av MS.
Nu får nog forskarna rikta om kanonerna att hitta botet.

https://www.youtube.com/watch?v=uYKOfnhKTI4

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...