7.4.15

SOMMARSOL: dag 11-18

Min rehab på Sommarsol fortsatte i snabb takt:


I min lista/jounal dom har står det att det är ovisst om jag är glutenintolerant.
Så står det på notering om mej, vilket gör mej lite besviken. Att man inte förstår. För visst har jag ingen diagnos på det. 
Men jag nu är bättre i min mage. ÄNTLIGEN!! 
Och det är ju också tackvare det som jag lyckats gå upp i vikt. Som jag kämpat med min undervikt. Den var ju galet låg och nu när jag slutat med gluten har jag lyckats gå upp några kilo. Jag har ju fortfarande låg vikt, men den är ju inte lika galet låg. 
Men nu finns oron att det förstörs för nån vill prova o se om jag är intolerant. Det kanske är löjligt av mej att reagera så mycket på det?
Nu kanske vissa av er som kämpar med att gå ner blir oroliga och tänker att ni måste fortsätta med gluten. Så är verkligen inte fallet. Detta är ju helt min egen teori. 
Men jag tror att i och med att man (inte alla utan vi med känslig mage) äter gluten, som uppenbarligen förstör tarmen, så kan kroppen inte tillgodose de näringsämnen den behöver. Där ibland fett. Och min kropp som behöver mycket fett tar upp det när det inte finns nåt gluten som förstör tarmarna. Men på en person som redan har mycket fett tar ju kroppen inte upp det utan bara de näringsämnen den behöver. Men det är ju enbart när tarmarna inte förstörs av glutenet. 
Men som sagt det är ju helt min egen tanke o den utgår ju helt på att kroppen är så fantastik att den själv kan välja vad den behöver o jag kan ju bara hjälpa den på traven att rätta till mina trasiga tarmar genom att inte äta sånt som förstör dom. I detta fall gluten.

...

Veckan fortsatte som vanligt. Träning, träning o träning.  Något jag reagerade på var att jag väldigt ofta va själv på gymmet.

Som sagt fortsatte veckan. Tyvärr som innan. Schemat som krockade eller att man var felinformerad. Ibland var till och med gruppledaren felinformerade o jag var tveksam över den glutenfria kost jag fick. 
Och oj, vad länge jag fick vänta på min mat. Det var ju inte så att man kunde tänka att nu vet vi att det kommer en tjej som inte tål gluten, så då kan vi laga nåt som man bara kan värma upp. 
Eller de dagar det va efterrätt. Då kunde man tro att dom gick ut och plockade bären, när jag sa att jag också ville ha efterrätt. Okej...vissa gånger kunde man ju se att servitrisen hade fullt upp.

Nä nu känner jag mej verkligen som en gnällkärring, men jag säger som en person sa nu i veckan. JAG SÄGER BARA SOM DET ÄR!! 
Jag kan inte säga tillräckligt hur underbart bra alla personer o personal va iaf. Tex fick jag en ny höna, för dom hade råkat välta den jag fått i present.

Jag är självklart otroligt tacksam att vi i Sverige har den förmånen att få komma till en rehabilitering. Man ska ju inte heller glömma att det var jag som sökt. Det var förvisso med de förväntningar att det var lika bra som Vintersol.


Veckan bara for iväg och när söndagen kom valde jag att åter följa med på en lånad el-scooter. Vädret va tyvärr ej på vår sida. Men det regnade i alla fall inte :). 
När vi åkte på detdär stället det var en kulle framför havet. Kände jag att när jag väl åker ut i Vejbystrand, så vill jag ju se havet. Så när vi var påväg tillbaka sa jag att jag gärna ville åka på rampen som gick över kullen. De flesta ville ju åka in (vilket var förståeligt, för d va grymt kallt )
Men gruppledaren va så snäll o följde mej o några till tillbaka. Vi kom över kullen o där låg ett stormigt hav. Det hade nog varit perfekt att surfa där om man ville. Vi såg ju t o m en svart prick där ute som såg ut att guppa lite fint på vattnet:).  
Jag skulle väl tagit lite kort, men mina stela fingrar ville ej vara ute längre, så det skippade jag o åkte tillbaka.

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...