27.3.15

SOMMARSOL: dag 11-12

Den lördagen började fint med mina tulpaner på bordet. Perfekt ju eftersom det är Alla Hjärtansdag. 
Det är som sagt lördag. Vilket innebär inget på schemat förutom morgongymnastik o vattengympa för den som ville. Så med andra ord var den dagen rätt tråkig.

Höjdpunkten va väl 15kaffet. Men även det va en besvikelse. Dom bjöd på en alla hjärtansdag bakelse med ett marsipanhjärta. Fint, men tro inte att det fanns någon glutenfri. 
Jag fick dock det lilla marsipanhjärtat av en kvinna i gruppen. Jag kan ju inte va helt hundra på om det inte var utbakat med vetemjöl, men det ville jag ej bry mej om. 
Den kvällen lade jag mej med ett gelehjärta i munnen. (borsta tänderna säger ni o ja säger: ibland får man slarva...)
Så stänger jag ögonen i hopp om att solen ska visa sej. 

Men icke!! 

På söndagen ligger de grå molnen tunga. Lite tråkigt eftersom det enda Sommarsol erbjöd på helgen, förutom träningen på morgonen, var att man kunde få låna en elscooter och följa med på en liten promenad längst...ja, va kallar man det...havet. Saken är ju att det var en liten kulle ivägen, så något vatten såg man ju ej. Så nej tack!!

Höjdpunkten den dagen va ju att två vänner från gruppen kom tillbaka. Dom bodde ju så nära, så dom kunde ju åka hem över helgen.

Jag såg fram emot att få sova, så att måndag började och jag fick lite mer träning.

2 kommentarer:

MyStory sa...

Ibland kan det bli lite långtråkigt när man är på rehab men det mesta brukar vara positivt :-)

Jeanette Forss sa...

jo, ja vet att d kan va bra, men d ä oxå skillnad på långtråkigt o lååångtråååkigt!! :)

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...