22.3.15

SOMMARSOL - dag 10 - inte vilken dag som helst!!


Så va den stora dagen här. Jag blev 32. 

Jag hade tänkt hålla tyst om det, men självklart klarade jag ej av det. Redan kvällen innan när jag och en gruppmedlem o min rumsgranne satt och kollade på nätet så avslöjade jag min hemlighet. Jag tänkte väl att klockan var så mycket att hon hann nog inte göra nåt åt saken ;). 


Så när dagen kom lade jag inte så mycket värde i det. Utan som vanligt åkte jag till matsalen för att äta min frukost. Vid de runda bordet satt två andra gruppmedlemar. Min vän, som jag hade berättat det för hade ej kommit till frukosten ännu.
Dom satt o diskuterade datum. Jag tänkte självklart också på om jag skulle avslöja mej för dem också, men min tanke var ju att vara diskret o det hade jag ju ej varit om jag basunerat ut det på restaurangen. Jag åkte o tog frukost. 
 En rutin som tog ett tag o några varv fram o tillbaka. Men så är det ju när jag vill klara att ta maten själv utan hjälp. 
När jag väl är klar o sätter mej upptäcker jag hur dom diskuterar horoskop. Måtte dom inte fråga vad jag har för horoskop. Men tji fick jag. När jag får frågan svarar jag självklart Vattuman och tänker att det är ju i princip hela februari. Då kommer ju den självklara följdfrågan: När fyller du år? När jag svarar att det är idag så kastar sej min bordsgranne o ger mej världens härligaste kram :).
Detta blir starten på en helt fantastik födelsedag. 

Som vanligt fylls min förmiddag med träning. När det var dags för lunch så stod där inte bara en utan 2 stora buketter fina tulpaner. 
En kvinna i gruppen hade nämligen planerat en resa till Ängelholm, så hon tog tillfället till akt o köpte dessa.  På bordet låg också ett paket, som jag genast öppnade. Nu kom det komiska. I paketet låg en röd prydnads höna
Nu hade dom ju bara känt mej i 10dagar och  hade ju ej en aning om att min far brukade kalla mej det när jag var liten... 
På bordet stod också en fin svensk flagga och jag bara kan verkligen inte förstå att jag ville hålla detta hemligt. Jag kände mej verkligen uppvaktad och den känslan gillar jag nog mer än jag vill erkänna :). 



Senare på eftermiddagen när jag tränat klart möttes jag av gruppmedlemmen, som tänkt åka hem över helgen. Hennes man, som hämtar henne kommer med en stor bukett vackra blommor





Jag tänker först att de nog är till henne eftersom det är alla hjärtans dag imorgon. Men icke! Dom gratulerar mej o ger mej buketten med en påse biskvier
Jag liksom :)!!

När vi lämnat mina gåvor på rummet o vi sagt hejdå till varandra beger jag mej åter till matsalen. Efter maten serveras gruppen av supergod kladdkaka. Min bit var självklart glutenfri och jag kan inte säga det tillräckligt många gånger att jag är så otroligt tacksam över att det var så självklart för dom. Ofta känns det som man är till besvär när man vill ha det, men för gruppen var det lika vanligt som man vill ha grädde på sin kladdkaka.
När jag ätit upp min bit fnissade jag lite. Alltid när vi åt mat fick de andra vänta på mej. Men inte nu. Det var snarare jag som fick vänta lite. 
Hehe... Jeanette kan ändra kosten, men hennes gottemage går inte ändra på :).

Dagen avslutandes med ett parti Fia med Knuff och jag kunde sedan somna med ett leende på mina läppar


3 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig födelsedag! /Lisa Olsson

Jeanette Forss sa...

Kände mej så uppskattad. Att bli så firad av personer man bara känt nån vecka...säger bara wow!!

Anonym sa...

Ja, fantastiskt!!:-) /Lisa

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...