23.9.14

BESLUT!!

Om lite mindre än en vecka ringer min doktor och då ska jag ha beslutat om jag vill börja med Mabthera. 

Vissa av er kanske tycker det är ett självklart svar. Men det är det verkligen inte. Jag väger för och emot hela tiden o jag kan garanterat säga att det inte kommer bli mycket sömn denna vecka. 

Just nu leder nej-sidan, men samtidigt finns rädslan att jag gör fel beslut. Det handlar ju återigen om mitt liv. Jag brukar ju våga hoppa på tåget när det går förbi, men nu får jag liksom ingen ro. 

Det som väger emot väger rätt tungt, som jag berättade i förra inlägget, så bromsar den upp skoven, men inte försämring o jag känner ju ej av skoven. Förresten va det ju p g a att jag ej hade skov som jag inte fick göra stamcellsoperationen. 
Så jag får inte ihop att Mabtheran skulle fungera. 
Sen har jag ju tidsaspekten som säger att jag inte får veta om den hjälper förrän om 3-5år o då tänker jag att  jag ska må dåligt tre månader efter varje behandling, som ges var 6månad. Det Innebär alltså att jag skulle må skit under en stor del av denna tid o ja skulle ej orka umgås med någon. Alltså skulle jag knappt orka något förrän jag är 35år o visar det sej då att Mabtheran ej hjälpt något (vilket ja befarar) har jag slängt de åren i sjön. 
Om det nu visar sej att Mabtheran funkar och bromsar min Ms så mår jag ju hur som helst skit i 3månader efter var gång jag tagit behandlingen. 

Eftersom jag nu mår som jag gör kanske jag inte ska sabba det jag nu lyckats kämpa upp. 


Så som sagt leder nej-sidan stort. Jag önskade att The big Man där uppe kunde rista in ett stort fett NEJ eller JA på väggen. Kanske lite synd på min nya lägenhet ;), men d finns ju spackel o målarfärg (...som om ja skulle måla över d...)

1 kommentar:

MyStory sa...

Jag har fått Mabthera två gånger och kommer förmodligen att kunna få det en gång till om jag vill. Jag har inte haft några negativa verkningar och jag har ingen aning om den påverkar sjukdomsförloppet på något vis. Det är nog ingen neurolog som vet helt säkert. Känner mig hur som helst tveksam till om jag ska ta den tredje och sista behandlingen. Lycka till vad du än bestämmer dig för!

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...