21.1.14

FÅR JAG CHANS PÅ...?

Häromdagen rensade jag skräp som jag slängt i garderoben. Har inte orkat ta tag i det, men nu kände jag att det är nu eller aldrig. Många kassar blev det, som ska till återvinningen. Var dock lite småsorgligt, när jag rensade. Det var tomma färgburkar och massa skyddspapper av projekt: Kökssoffa  som visade att jag snickra o höll på i slutet 2013. Tänkte: tur att jag gjorde det mesta innan jag fick bromsmedicinen. Det var ju knappt att jag orkade göra den tillräckligt klar innan jul. Och jag ska erkänna, den är ju inte 100% klar ännu, men det får jag göra det dag jag känner att krafterna är tillbaka. 
Har fler projekt i tanken, men dom får ligga på is. Kanske nästa höst.

Ibland önskar jag att min doktor kikade in genom mina fönster. Då skulle hon verkligen se att ryggen är framåtböjd eller hur jag håller mej i väggar o allt jag kan hålla i eller hur jag konstant tappar saker (därför bär jag ej saker som kan gå sönder)eller...ja, listan kan göras lång... Det är ju problem som hon inte ser när vi träffas. Visst jag kan säga dom till henne, men det är nog lättare att få en uppfattning om hon var en fluga på väggen...
Men jag kanske skulle gå dit i myskläder o oduschad sedan några dagar för jag inte i orkat duscha. 
Det är ju bara en liten del av det som försämrats sista 2,5 månaderna. Undrar vad hon skulle säga då. 

Det handlar inte om att jag är för bra för stamcelloperation längre utan om att jag rätt drastiskt blivit sämre och att mycket av det är bromsmedicinens fel.

Det känns i alla fall bra att googla på ”bot mot ms”. För några år sedan va det första som dök upp ”...idag finns det inget bot  mot...”, men nu när man googlar det, så dyker detta upp:


Även om det KANSKE inte helt stämmer ger det i a f mej lite hopp. 

Helst hade jag velat se att det forskades om CCSVI i Sverige också, eftersom det gav mej och många fler med Ms förbättringar. M a o dom är ju på rätt spår med det. Så för deras patienters skull borde dom ta bort skygglapparna o se det realistiska. FOLK HAR FAKTISKT BLIVIT BÄTTRE! Inte bromsat (någon kanske) men blivit B-Ä-T-T-R-E

Det är ju också därför jag så gärna vill göra stamcelloperationen. Chansen finns att jag blir bättre, sjukdomen bromsas ju inte bara utan det finns en chans...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag minns fortfarande när Du dansade och var ängel i "Julgranen" här i Mjölby. Jag ber om, och hoppas, att Du ska bli frisk så jag får uppleva det igen! :-)

Jeanette Forss sa...

Jag tänker på det ibland också. Om jag skulle bli frisk skulle jag börja dansa tror ja, men det är dock en lögn för det skulle jag nog inte...men jag önska att jag hade VALET att låta bli.

Tack för böner :) Känns skönt att veta.

MyStory sa...

Så trist att du blivit så mycket sämre på så kort tid. Jag är verkligen ledsen för din skull :-( Har du bett att få göra en ny MR för att se om det blivit någon förändring sedan sist?
Kram

Jeanette Forss sa...

ja nämnde det för doktorn ganska i början ja sa då "vi kan ju skicka en remiss om Mr redan nu eftersom det tar tid att få en kallelse..."

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...