10.7.13

STEG 1 - AVKLARAT

Aldrig ska det vara enkelt.
För ett bra tag sen 26 juni va jag hos tandläkaren och lagade en tand + diskuterade om det var amalgam i den tand jag nämnt om tidigare. Fick aldrig riktigt svar på det, men vi utgår från att det är en tillfällig lagning. 
Men hon ville hursomhelst byta ut den och se hur det såg ut där. Bra tycker jag som inte vill ha kvar något som ser suspekt ut i min mun.

Så idag blev jag skjutsad dit i rullen av en god vän. 
Tänker på ett kassettband jag hade som liten där dom sjöng : DET BÄSTA MAN HA ÄR MÅNGA GODA VÄNNER!!. Jag instämmer verkligen. För det är just vad jag har och jag är så oerhört tacksam. 
I helgen åkte jag tåg till Stockholm och där fick jag hjälp av inte bara vänner utan också främlingar. 
Jag har hört folk säga att svenskar inte är ett dugg hjälpsamma. Men det är skitsnack!!

Men nu kom jag från ämnet. Min tillfälliga lagning va det ju. 
Jag kom dit tidigt men som tur var va tandläkaren tidig med sitt schema, så jag kom in en kvart tidigare. Hon satte bedövning kring tanden. Usch vad obehagligt det är. Det är nog det värsta med hela besöket... klart det är eftersom sen känns det ju ej p g a bedövningen. 
Hon tog bort fyllningen medan hon berätta att det måste varit en bra fyllning eftersom den bara var tillfälligt och suttit i typ 25 år. 
När hon tagit bort den körde hon med nån strömgrej på tanden. Jag kände inget (samtidigt som jag tänkte ”såklart, ja har ju bedövning”). 
Eftersom hålet va väldigt nära pulpan lade hon lugnade där och sedan en ny tillfällig lagning. Suck...jag är inte riktigt nöjd, för jag vill ju ha en riktig lagning. 
Men hon vet nog vad hon gör, så jag kan inte göra mycket mer än att lita på att hon vet bäst. Hon sa att hon ska kalla mej om typ tre månader och då blir det troligen en rotbehandling. 

Jag googlade rotbehandling och kom fram till att dom i princip dödar pulpan om den inte redan är det. Jag tror att mycket av min smärta är i den. Vi får vänta och se helt enkelt.

Vänta är ju inget nytt för t ex igår fick jag vänta på en 45min försenad färdtjänst och jag vänta på min Veloped
, som är hos Ups och som av olika omständigheter aldrig kommer hit.


Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...