25.7.13

NEDERLAG!

Jahopp, då va man sjukskriven igen. Känns absolut inte kul. Det är så definitivt att jag blivit sämre. Men samtidigt är det nog dethär jag faktiskt behöver för att få mer krafter. 
För olikt förra gången jag va sjukskriven kan jag ju samla krafter nu. Tack vare att jag gjorde operationerna, så försvann ju Ms-tröttheten och jag gjorde nog ett bra val att förra veckan dra ut tanden. 

Det som känns mest tråkigt förutom att min balans och rörelseförmåga är sämre, har värmeintoleransen återkommit. Märkte av det förra veckan. 
Då låg jag i solen allt för länge enligt kroppen. Efter det strejkar den helt och jag kan knappt sätta mej. Så nu kan jag bara se mej besegrad av solen. 

Mycket har besegrat mej på senaste tiden, men som man kan göra i en strid kan ju sjukdomen tro att den är på väg att vinna ;). Tålamodet tippar över ibland, men min envishet är långt ifrån över...


MIN KAMP ÄR EJ ÖVER!!

2 kommentarer:

Maria Gustafsson sa...

Ta det inte som ett så stort nederlag. Jag förstår om det känns så men...
Att ha ett jobb för att känna sig mer "normal" eller frisk ska inte bli en så stor belastning att man blir sämre.
Ta hand om dig själv och gör bara det som känns bra.
Jag tycker det verkar som du blivit väldigt stressad och påverkad enbart av resorna till och från arbetet:)
Den här sommaren har varit rekord varm och slitit på oss alla med MS.
Ha det bra

MyStory sa...

Det känns alltid som ett nederlag när man måste vara sjukskriven. jag hade en period på tre veckor under april och det gjorde susen för mig. Hoppas du lyckas samla kraft under din sjukskrivning!

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...