9.6.13

Ä SÅ TRÖTT PÅ SJUKDOMEN!!

Har ibland lust att skrika ut massa hatord till den. 
Har hittills provat tre olika bromsmediciner vilka ej alls hjälpte mot sjukdomen, så jag valde att avbryta dem och gjorde Liberation treatment mot CCSVI. Det hjälpte till viss del, men ej mot min rörlighet och den har faktiskt blivit sämre. Främst på höger sidan. 
För några veckor sedan fick jag Botox mot min kassa högersida, men det verkar inte hjälpa. Operationerna mot CCSVI hjälpte också till viss del mot nervsmärtan i vänster kind/nacke/axel. Men den hjälpen verkar ha avtagit. 
Nu har jag sådär grymt ont igen. 

Hela tiden har vi utgått från att det enbart beror på Msen. Jag har provat alla möjliga mediciner, mem antingen har dom hjälpt bara nån procent eller så har jag fått konstiga biverkningar av dom. 
Innan jag blev sjuk arbetade jag som kassörska, så tankarna har ju funnits att jag va spänd i axeln, men mitt besök hos olika slags massörer har ej haft effekt. 

Så nu har jag kommit fram till en ny sak. Som jag sa har jag ont både i axeln, nacken och kinden. KINDEN!! 
När jag gapar och ser mina kindtänder på vänster sida är det svart där. 
Jag minns när jag var liten och hade ordentligt ont där. Dom lagade antagligen med amalgam. Dock ej problemfritt. Pappa fick vara med o ja minns att jag satt i bilen hem o grät av smärta o trots att bedövningen satt i hade jag tokont.   
Men eftersom jag tillhör den generationen då dom slutade med det är alla andra hål fyllda med plast. 
Nu är jag ju lite undrande om det är amalgam. 
När jag var på undersökning av mina tänder sist frågade jag. Då fick jag först svaret att det var det. När jag sa att jag ville sanera bort det, sa hon att det mer är troligt att jag fått en tillfällig lagning. Notera att jag lagade där för typ 25år sedan. Så jag har svårt att se med något tillfälligt med det. Hursom så frågade hon om jag hade ont där. Utan att tänka på nervsmärtan svarade jag nej. Men jag sade att jag ville ta bort det iaf. Vi kom fram till att jag skulle diskutera det med tandläkaren när han lagar mitt hål, som jag oturligt nog ( kan ju inte alls bero på att ja inte sköter mina tänder;)
Nu efter ett tag så har jag blivit mer och mer säker på att min nervsmärta startar där. Jag har ju ont i den delen av kinden. Nu hoppas jag bara att tandläkaren ser mitt problem. 

Eftersom jag har provat mer saker mot sjukdomen, inget har hittills hjälpt, börjar jag nu överväga bromsmedicin igen. Dels för att slippa alla oroliga blickar när jag säger att jag ej tar något broms och dels för att inget av det som jag hade hoppats skulle hjälpa min rörlighet bli bättre faktiskt inte hjälpt mej... Det ska ju kommit nya saker. För Tysabri vägrar jag fortfarande. I och för sej, dom har ju också otäcka biverkningar, men riskerna att få dom är mindre.





2 kommentarer:

MyStory sa...

Jag tog bort alla mina amalgamfyllningar efter jag fick min MS-diagnos. Hade många fyllningar så det tog ett och ett halvt år innan allt var borta. Om det haft någon betydelse för sjukdomens utveckling vet jag inte men jag är ändå glad att jag gjort det. Fick min diagnos 1992...

Jeanette Forss sa...

D ä ju tur att ja ej förväntar mej att en sådan sanering ska lätta sjukdomen...d vore ju ett mirakel. Men förhoppningsvis hjälper det mot nervsmärtan :)

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...