22.3.13

behöver motstånd, men ändå inte....


VAD HAR HJÄLPT MEJ I MIN KAMP MOT MIN VIKT

  • dietist 1 2007
  • näringsdryck
  • fetare mat
  • träffade magdoktor 2012
  • dietist 2 2013
  • energidrycker
  • mer fetare mat
  • tränat
  • kranioskral
  • minskat laktosintaget
  • ätit mängder av nötter
  • m.m

Det är trist, men sant inget av det har hjälpt. Istället har jag minskat 2kg... o inget annat än att jag blir skickad till en dietist händer. Anser att man borde reagera mer inom vården!! Men visst, jag har ju bara 17 i BMI och man kanske reagerar mer om jag hade 15. För att göra något innan det blir värre är ju onödigt och inte alls förebyggande;). 
Jag skulle vilja röntga magen och ta tester för att förhoppningsvis se varför min kropp inte tar upp det jag äter.
_________________________________________________________________________________                                                                                  

Något mer man borde reagera på är att på grund av att höger sida så går jag toksnett med 
kroppen vilket jag sedan länge sagt inte är ok. 
Nu vet jag också vad som kan hända. 
Jag träffade en god vän igår. På grund av att han fått en stroke rör han sej som jag... typ... han rör sej bättre. Hur som helst berättade han att han fått problem med sina diskar i ryggen och därför har han blivit opererad där. 
Om jag lägger in det i min situation, så säger jag ”gör nåt NU!!” Tyvärr vet ju jag ej vad man kan göra, så tips välkomnas:).

Träna är ju ett bra tips... Ja vet!! Men det är ju inte så lätt när man jämt gör rörelserna fel. I tisdags började jag dendär träningstudien jag pratat om. Det är väldigt bra tror jag. Träningen har sitt focus på balans och det är just det jag behöver. 
En övning var att vi skulle gå mellan två ledstänger med hinder. Eftersom jag har svårt att gå fick jag hålla i stängerna och jag gick som jag brukar. Höger benet som ej vill böja sej lyfte jag med höften. Vilket självklart inte alls är bra. 
När jag sade det tog sjukgymnasten genast tag om höften. Medan hon höll där gick jag mellan stängerna. På så vis kunde jag ju ej lyfta benet med höften och det tvinga benet att böja sej. Så har ingen gjort hittills!!
Det var ju svårt, men så skulle jag nog behöva göra dagligen under en lååååång tid.

Jag tror också att eftersom min kropp heltiden är så sne orsaks det störningar i tarmen eftersom den må ju också ligga snett... och det är därför jag har problem att gå upp i vikt.

På tal om att bli tvingad...eller nä, tvingad är fel ord. Det har så negativ klang och det var det verkligen ej. 
Men idag diskuterade jag med min handläggare om jag verkligen ska ställa min arbetsstol i källaren. Där står den helt olåst och det finns ju inget uttag för att ladda den. 
Jag är ju lite bekväm av mej och tänker att om jag ställer den där så slipper jag gå så mycket :), men min handledare ansåg att det är ju bättre att jag ställer den på kontoret, där den är inlåst och det finns uttag. 
Så rätt hon har. 
Därför provade jag att gå ner till en annan entré vilket innebar att jag fick gå lite längre utan att hålla mej i förutom kryckan. 
Eftersom knappen till dörröppnaren sitter så långt från dörren följde min handledare med mej. 
Det kändes och gick mycket bättre än jag trodde det skulle gå. 
Hon gjorde så rätt på alla plan. Hon sa till mej, följde mej och lät mej ta den tid jag behövde. 

Så nu vet jag vad jag behöver... jag behöver nåt som tvingar min höft att inte lyfta sej och någon som ser till att jag utför en handling och samtidigt ger mej min tid...
För som vi alla vet 
STRESS ÄR INTE BRA någonstans 
(även om dom säger att det ej påverkar sjukdomen...)

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...