9.12.12

Lite av väntan är över...


Jag har fått min kallelse till dietisten, så snart ska jag träffa henne. Förhoppningsvis, denna gång leder det till att jag går upp i vikt. 
Jag önskar mej en våg i julklapp och jag hoppas jag får en så kan jag väga mej och ge mej själv en julklapp: att jag gått upp i vikt!!

Jag har för en tid sedan fått dokumentet av Ameds sjukhus, men jag tror inte dom nämner det onormala i min magsäck som jag hoppats, så nu får jag väl bara hoppas att det bara var något tillfälligt.  

Den fina snön kom :)
Inte helt utan problem. För mej innebär det ju förutom det uppenbara att färdtjänsten är försenad. Eftersom den oftast inte håller tiden utan snön så är detta väldigt långa tider. Men nu får man ha lite överseende som kund. Jag tycker dock synd om chaufförerna. Pratade med en chaufför häromdagen som berätta att han talade med en person från bokningscentralen. 
När han berätta för henne som satt nere i Senegal att här är det typ 2dm snö,kallt och halka blev hon förvånad och sa: Här är det nästan för varmt!! 
Hon hade alltså ingen aning om hur det är här. Ännu en anledning till att bokningscentralen borde vara här. Då kanske dom skulle ha mer förståelse för hur kämpigt chaufförerna har det. I Fredags ringde chauffören och sa att han var 10min sen. Så ska det vara, men eftersom bokningscentarlen vet om det borde dom ringa, så chaufförerna kan fokusera på att köra på detta väglag!!
Sen är det ju dags för mej att kontakta min hyresvärd och be dom ställa en bänk innanför dörren, så jag slipper sitta på golvet när bilen är sen:)

Annars väntar jag på min kropp. Visst småsaker sker, men inget hållbart eller långvarigt.
Nu har jag iaf ett diktusband. Det hjälper ju lite mot min droppfot att lyfta sej. 
Därav märker jag en liten skillnad sedan operationen. Jag kan lättare böja höger benet utan att lyfta med höften. Jag märkte den lilla ändringen förut med, men eftersom att foten droppade i golvet, så av det liksom ingen idé att försöka. 
Nu ska jag lägga min träningsfokus på det. 

Eftersom jag har kass balans och är grymt skakig i det benet är det ju inte det lättaste. Men jag får bara inte ge mej. 
Måste lära mej gå igen. 
Vet inte om sjukgymnasten förstod det när jag sa så. Får se. Efter nyår ska jag börja träna ordentligt med han. Han hade dock bara tid att träna med mej en gång i veckan o jag behöver nog tre gånger i veckan. (Inte för att det gör någon skillnad mot vad vi gör nu!)
Men det är långt tills dess och jag måste själv göra något åt det med min självdisciplin. Humm... Tränar i a f på crosstrainern...lite... Alltid nåt, men inte tillräckligt på lååååånga vägar.







Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...