15.11.12

PAUS


Tänk om man kunde trycka på paus ibland. Jag trycker i alla fall på paus gällande mitt skrivande om förbättringar. Självklart kommer jag rapportera om det händer någonting, men just nu känner jag att om inläggen skulle handla enbart om dem skulle det vara korta och innehållslösa. Därför väljer jag att ta upp ett annat ämne som jag har nämnt om tidigare. 
Nämligen 
min vikt

Men med tanke på hur tjejerna ser ut i modetidningarna borde jag kanske inte klaga. Men nu är inte mitt mål i livet att bli en supermodell i en katalog. Tio kilo till skulle inte skada.

Jag var på Mag och Tarm förra veckan. 
Där träffade jag en väldigt trevlig doktor. Men hon verkade inte ha koll på Ms. Vilket jag tycker är konstigt. 
De flesta Ms-sjuka jag talat med har någon form av magproblem. 
Huruvida det har med Msen att göra är för mej en gåta. De doktorer jag talat med säger nämligen helt olika saker. Den ena säger att det har med sjukdomen att göra medan den andra säger tvärtom. Inte konstigt att man blir förvirrad.

Eftersom de blodproverna jag tog några dagar innan besöket, såg bra ut fick jag tar nya. 
Känns lite som ett ekorrhjul. 
Jag vägde mej också, vilket jag skulle gjort innan jag träffade magdoktorn, för det visade det sej att jag gått ner nåt kilo. Ja, nu kan dom i alla fall inte säga att vikten står stilla. Det har den gjort sedan 07. 
Fast på en månad gick jag ned 9kg det året. Så jag förstår inte riktig när dom säger att jag inte gått ner. Okej, det senaste året. 
Magdoktorn skickade mej till en dietist. Säger bara ”been there, done that!!” Ännu ett varv i ekorrhjulet!!
Men alla förtjänar en andra chans. Hon kanske lyckas få upp min vikt denna gång. (ja ä dock skeptisk) 

Eftersom doktorn i Polen såg något avvikande i en ven på min magsäck anser jag att dom borde röntga den. 
För uppenbart är det ju något där och det kanske att det som är boven i dramat. Tyvärr har jag inte fått den fullständiga rapporten från den operationen, så jag kunde ju inte bevisa något. 
(Anledningen till att doktorn i Polen inte vågade göra något där var för han då skulle vara först i världen som sprängde där.) 
Det skulle ju kunna vara någonting som dom kan göra något åt här. Fast det kanske krävs att jag går ner 3kg till så jag hamnar under fyrtiosträcket? 
Men det kommer ej ske 
om jag får 
bestämma!!  

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...