13.9.12

Har fått lite smak av min framtid o ja gillar den.

Den här veckan har varit den jag väntat på. 

I tisdags började jag ordentligt med min träning hos min bra-iga sjukgymnast. Jag blev t o m svettig. Som jag nämner i ett inlägg efter första operationen, tror jag det är bra för min kroppsodör. Jag har ett tag nu känt av att jag inte gör det och att kroppslukten ej varit okej. Men nu hoppas jag den blir bättre.

I onsdag var dagen jag så länge väntat på. Jag fick prova Addseaten. 24Corren var där och intervjuade mig och som jag nämner i inslaget var det helt över mina förväntningar. Säljaren var en klippa och hon gav mej bra råd hur jag skulle tänka. 
Ge mej en vecka så går det nog snabbare att köra den ;). Det var ju endel att tänka på, men inget jag inte kommer fixa. Nog för jag är tröglärd, men den var ju lättkörd...

Jag tror att ni alla ser hur jag lyser när jag kör den :)
(länk till reportage se Segway som hjälpmedel)
Något annat jag reagerade på i inslaget var min röst och tal. Snacka om att min östgötska finns där. Har alltid sagt att dialekten kan vara charmig, men hos mej...haha... allt annat än det...
Man hör verkligen hur exalterad jag är över att ha kört den. 
Sen självklart hör man ju också min sjukdom. Jag har ju tidigare haft problem med mitt tal, men det är ju ingen...jo, min mor, som nämnt det. Men jag som föredetta radiopratare är det ju nästintill tragiskt va dåligt jag pratar. 
Jag borde börja träna mer på att artikulera och inte ha så bråttom när jag pratar och prata med djupare röst. Jag vet ju hur jag bör göra!!

Trots det så föreläste jag idag för ett gäng sköna studerande elever. Dom klagade i a f inte ;) Det var kul att kunna dela med sej av sina erfarenheter om sjukdomen och hur min kropp reagerar på den. För vem kan inte min kropp bättre än jag. 
Det var ett gäng med massor av frågor och det gillar jag. För typ som dom alltid sa på barnprogrammet Hjärnkontoret ”frågar du ingenting, får du inget veta” 

Jag fick också umgås med min goa kompis och hennes lilla 7 månaders tös. Som tur var va hon rätt trött sade hon, vilket jag vid det laget också va. 
Fick för mej häromkvällen att möblera om mitt sovrum, så jag får skylla mej själv. 
Det sköna är att jag trots det orkar arbetsträna mina 3 timmar imorgon. 

Sen är det HELG!!

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...