5.7.12

ONÖDIGHETER!


Jag står för vad jag tycker och de inblandade vet om det. 

Nu när jag går in i förhoppningsvis sista månaden på min långa sjukskrivning och de flesta har semester vill jag packa min väska och fly stan.(som de flesta andra gör såhär års) 
Sjukskrivningen har tagit 7,5 år av mitt liv så jag är jätteglad över att få börja arbetsträna. 
Men hör på det här:
Varje tisdag i två timmar måste jag medverka på den kurs som man, enligt FK och AF, ska gå för att få hjälp till att söka arbetsträningsplats. Notera 
6 augusti börjar jag arbetsträna
Så jag förstår inte varför jag måste vara med på dessa gruppmöten. Varför ska jag ”lära” mej och få motivation att söka en arbetsträningsplats när jag redan har en som jag snart börjar på. 
Vad jag förstått måste dom som börjat arbetsträna i gruppen, där arbetsplatsen har stängt p g a semester, också medverka i kursen de gångerna. Borde inte dom också få semester som sina nya kollegor. Det är bara en onödig grej. 
Man trycker på hur viktigt det är att komma in i arbetet man är i och semester är faktiskt endel av arbetet. 
Det är ju då man ska vila upp sej för att sedan orka återgå till sitt jobb. Och vem behöver det inte mer än en sjukskriven person. Man ska ju ladda batterierna och det gör man verkligen inte på en kurs som bara snor energi från en. Visst det gäller ju bara 2 timmar engång i veckan. Men tänk om du ska åka till sommarstugan i en vecka så kan du inte det för du måste åka hem för 2 timmar. 
Det hade nog blivit mer liv på mej om jag haft det så. 
Det bara är så fel! 
Nu kanske ni tänker ”men åh, det är ju bara att inte vara där”. Ska erkänna att jag också tänkt den tanken. 
Men gör ett stort avbrott inte bara i sommarplaneringen men också i plånboken.
Dom har sagt att jag förlorar min aktivitetsersättning. Eftersom jag inte har någon annan inkomst än den lilla ersättningen må jag hålla hårt i den. Så jag kommer närvara, men mot min vilja.

Jag har några vänner som tyckte jag skulle sitta där i spela spel på mobilen. Så är det någon som har ett bra tips på ett bra spel;)? hehe... inget ja tänker göra. 
Vill inte göra min gruppledare besviken
Som tur är har jag en bra ledare, men om två veckor går hon på semester. Härligt för henne :) 
Innan dess ska vi också träffas och avsluta de arbetsuppgifter som ska göras innan min arbetsträning och det kan jag i a f förstå, men det andra gör mej grymt irriterad
Andra saken som jag ska göra enligt AF/FK är att jag ska fylla i en närvarolista. En närvarolista på min egna närvaro på denna kurs. 
Min tanke är så att inte fyller eleverna i själva deras närvaro. Det gör ju läraren. Jag skulle ju lätt kunna ljuga o skriva att jag var där. 

Inte för jag gör det, men jag kan. 

Jag bara känner hur tänker dom nu?!

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...