28.5.12

MIN KAMP MOT MITT HÖGERBEN


Förra sensommaren läste jag om WalkAide. Det är en liten dosa som man sätter på knät och den skickar signaler ner till foten så det är lättare för den att gå. 
Men som mycket annat som hittills har hjälpt mej i min Ms, så fanns den inte i Sverige. Men vad jag förstått det som så är den godkänd i Sverige
Eftersom jag upplever att högerbenet är helt hopplöst dåligt så är detta något som intresserar mej. Sen kan man ju fråga sej varför man inte blir erbjuden en sådan. Alla som läst min journal borde ju förstå att jag är intresserad att prova. Den kanske inte ens fungerar på mej.
Självklart är jag medveten om att den inte hjälper mot min dåliga högerarm eller stärker balansen, men den kanske hjälper mej att orka gå längre. 
Ju mer jag kan gå, 
desto mindre behöver jag färdtjänsten ;) 
m a o desto mindre irriterad behöver jag blir... Det är ju inte riktigt JAG!!
Jag har ju använt mej av knäortosen lite. Men den var bara klumpig och varm...så jag dumpade den i lådan ganska fort.
Jag hoppas nu bara att min doktor är villig att hjälpa mej. Idag var det repris på EfterTio om den bloggande patienten. Jag hoppas verkligen inte min doktor tänker ”hon vet inte vad hon gör” som vissa säger om sina bloggande patienter. Vissa är ju rätt skeptiska inom vården. 
Jag har svårt att se något negativt med det. Jag har fått många goda kontakter som gett mej bra tips. Bara för man bloggar betyder det ju verkligen inte man vill inte ha hjälp av vården.

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...