15.3.12

väntar...

Idag var EfterTio extra intressant. Det handlade om den bloggande patienten. 


BLOGGANDE PATIENTER

Jag tillhör ju en av dom. Jag har aldrig tänkt så att det är för jag hade ett behov av att skriva av mej som jag drog igång min blogg. Visst folk runt mej har sagt det till mej, men jag har nekat. För det viktigaste har ju alltid varit att ge info om Ms-sjukdomen, CCSVI och allt annat som verkar fungera eller inte fungera. Men visst känns det skönt att få skriva av sej samtidigt som det är utvecklande.
Hur sjukvården kan se det som negativt förstår jag inte alls. Det ger väldigt mycket tror jag och varför är det inte bra att jag som patient delar med mej om saker som jag anser inte är okej eller tvärtom. Det ger ju vården och andra som ska förenkla vardagen mer bättre vetskap och vad dom bör tänka på för att förbättra bemötandet av sjuka.

Det här är ett ämne för Debatt eller Kvällsöppet. För dom har väl inte tagit upp det ämnet. Jag kan erkänna att jag ej tittar så ofta på det nuförtiden. Men jag anser att detta ämne är minst lika viktig som när tågen har problem på vintern.
Annars fortsätter jag att vänta. Livet är bara en låååååång väntan. Jag mailade doktorn häromdagen, som sade att hon hade mycket nu men om några veckor skulle hon kolla upp LDN. 
Tidigare i veckan fick jag brev av försäkringskassan att dom ej kunde besluta huruvida jag kunde få min aktivitetsersättning förrän om 2-3 månader ( min enda inkomst! Så om jag int får den så blir ja lessen på riktigt!! ). För någon som bra går hemma om dagarna är det en vääääääldigt lång tid. Dom kunde lika gärna sagt att jag skulle vänta ett år. Nu är jag glad att det inte är så, men ni förstår hur jag menar...
Samtidigt tänker jag att det går omkring en massa som är arbetslösa i vårt land... uppenbarligen har doktorer och FK alldeles för mycket. Om dom arbetslösa fått arbete som underlättar de överarbetade så slapp man vänta.
På tal om att vänta eller sånna som inte kan kundservice så bra, är ju färdtjänsten ett bra exempel.
Spara energi får man ofta höra. Men om färdtjänsten hade just varit en tjänst som gynnar kunden att åka den tiden han/hon behöver så hade det inte gått åt så mycket psykisk energi. 
För det första kan bokningscentralen inte alltid klockan. För om jag säger ”jag vill åka kl 1730” och får då svaret. ”ja då kan du få en bil till 1710”. Hallå jag ska ju åka 1730 och inte tidigare.
För det andra - om jag nu verkligen inte kan åka 1710 eftersom det är för tidigt får jag en ny tid då bilen kommer 1840. Eftersom den oftast brukar vara sen så kan jag ju räkna med att den kommer 1850. 
(Nu hade ja tur med en så trevlig massör som ändå skulle hem, så jag kunde åka hem med henne) 


DET ÄR INTE OKEJ!!
:(

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...