21.3.12

ILSKA ä ej nyttigt!!


Not Ready To Make Nice 
Dixie Chicks



Avsluta förra inlägget angående min bitterhet mot FÄRDTJÄNSTEN. Jag kan ju bara fortsätta med den. 

Idag ringde jag för att boka färdtjänst. Gick bra när jag skulle boka dit jag skulle. Tiderna var okej, men det beror nog på att jag bokade en timme innan jag skulle på min zonterapi, så jag hann uträtta lite ärenden. Men så ville jag ju också boka en hemresa då också. Såhär lät samtalet.
...
- Och så skulle jag vilja boka en resa hem också. Jag kan åka typ 1420.
- Okej det finns bara en bil 1400
- Men jag kan ju åka 20 minuter efter det! ( ja känner hur irritationen börjar växa i mej )
- men det finns ju bara en bil kl.1400
- Alltså menar du att det inte går någon bil efter kl.14 idag? ( nu är jag irriterad )
- vänta jag ska se. 
Jag hör hur människan knapprar på sin dator o efter ett tag.
- hallå?!
- ja jag är här!
- det finns en bil som går 1425.
...
Varför säger man inte det på en gång, så jag inte hade blivit irriterad!!
När jag sedan hade varit hos zonterapeuten ställde jag mej och väntade på färdtjänsten som skulle komma 1425. Visst jag stod inte vid vägkanten eftersom man inte vet hur länge dom kan vara försenade. Därför stod jag på en plats där jag kan sätta mej om jag skulle få vänta länge. Nu var han bara 5 minuter sen. Jag såg hur bilen kom och jag började gå till den. Han stod så att jag kom upp bakom honom, men jag tänkte så att om det är så att han inte ser mej ringer han min mobil eftersom jag anger alltid det när jag bokar. När jag var typ 2 meter från bilen ser jag hur han kör iväg. Han väntade alltså 1 minut och sen åkte han. 
Det som upprör mej mest är att han kör färdtjänst och vilka är det som använder sej av det? bl a folk som har svårt att gå...
Uppenbarligen kollade han ej i backspegeln eller så hade han ej en telefon eftersom han inte ringde. 
Jag ringde genast bokningscentralen och förklarade vad som skett. Men jag var nog alldeles för upprörd för personen undrade bara om jag ville boka en ny bil. Först fick jag en bil som skulle gå 1515. Då blev jag arg! 
- JAG SKULLE ÅKT MED BILEN NU!! 
Då fick jag plötsligt en bil som gick 1445. Man undrar ju. Krävs det att man blir arg innan dom reagerar. 

Säger som förra inlägget 
  
DET ÄR INTE OKEJ!!
:(
DET ÄR INTE ALLS OKEJ!!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Sanslöst....jag förstår precis vanmaktskänslan och irritationen! Ja, de har ju ens mobilnummer för att de ska kunna ringa om det är något. Precis, det är ju ganska naturligt att man måste sätta sig och vila en liten bit bort. Man blir så less när man hör om sådana här händelser. /Lisa

Jeanette Forss sa...

ja heller hur. Hörde oxå om en liten autistisk pojk som bara blivit lämnad av färdtjänsten, utanför stället han skulle till. Dom hade bett att pojken skulle få hjälp in när dom bokade. Han måste blivit förvirrad. Av någon anledning hoppade han på en buss istället för att gå dit. Han visst inte riktigt var han skulle. Mamman blev jätteorolig såklart. Huaa va hemskt...!!

Vi med problem med färdtjänsten borde gå ihop o proklamera hur nedvärderande o kränkande man blir behandlad...

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...