15.2.12

STACKARS KALLA FÖTTER

Något som kroppen inte lyckats behålla efter andra operation är bland annat värmen i höger fot. Eftersom jag ej rör den foten så mycket och att blodcirkulationen inte fungerar som den ska där så är högerfoten blålila och kall. Tårna är värst. Dom ser ut som dom  trilla av ibland. 

Därför kontaktade jag ju doktorn, så jag fick träffa henne förra måndagen. Tyvärr gjorde hon inget åt det utan bara konstaterade att det inte var något farligt. Troligen finns det inget hon kan göra. 
När jag gick hem därifrån så började jag fundera. Det ska ju vara bra att smörja tiger balsam på bröstet när man är förkyld för att det ska hjälpa andningsorganen att vidga sej. Det började jag fundera på och kom att tänka på att blodkärlen också bör göra det. 
Jag kanske har helt fel, men jag började massera in det i foten. Nu, lite mer en vecka efter ser foten bättre ut. Den kan bli kall och få frysblå tår, men inte alls som innan. Det rätta färgen börjar att komma tillbaka. 
Kylan i foten är däremot lite knivigare. Visst den blir ju varmare av massagen som den både får av mej och min taktilmassör. Men tyvärr håller det ju inte sålänge. 
Därför började jag med ett nytt liniment, ett som gav värme också. Men jag upplevde inte att det var så bra. Därför gick jag tillbaka till Tigerbalsam och varvar med det andra. 
Kanske det är så att det sitter i psyket ( som så mkt annat ) att Tigerbalsamet fungerar eftersom det känns som i luftvägarna att det vidgar sej när man luktar på det;)

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...