14.1.12

Jag stötte på en blogg häromdagen. 
Personen i den skrev bara negativt om CCSVI och angav allt doktorerna hade sagt... Hans källor var Svenska neurologer och då kände jag att hela trovärdigheten försvann för det har varit så mycket skeptism i frågan. Jag kan i vissa fall förstå den eftersom Ms är en nervsjukdom och inte en kärlsjukdom. 
Men det är så uppenbart att Någonting händer när man spränger bort förträningarna i halsvenerna. Så jag har svårt att förstå varför man i Sverige inte är nyfikna på det. 
Om det handlar om pengar så borde man ju vara mer energisk. För på kort sikt tjänar ju neurologerna på det och på lång sikt tjänar ju landet på det eftersom sjukskrivningsstatistiken minskar. 
Säkerheten ökar ju också eftersom kommunikationerna blir bättre. 
Dom stora förlorarna i det är ju läkemedelsföretagen. Det dom förlorar måste vara som en fis i rymden för dom tjänar ju sjuk mycket på annat håll och förresten om dom har behov av att tjäna på CCSVI så hittar dom säkert något.
På måndag ska jag göra den där MRTundersökningen. 
Är nog lite spänd för det. Jag, som gjort det fem gånger av mina sju år med sjukdomen. Jag borde inte alls vara det. 
Undrar varför egentligen. Kanske för jag hoppas mycket på att placken på hjärnan avtagit. 
Vet delvis i alla fall. Dom bygger om på sjukhuset vilket innebär att jag kanske måste gå långt och mitt högerben som nu blivit sämre kanske inte pallar med det...en segway i det fallet hade inte varit fel :)

På fredag ska jag förhoppningsvis få en ortos på mitt högerben. Hoppas att den hjälper eftersom jag både överstäcker benet och har droppfot när jag går. Har inte alls någon erfarenhet av det, jag hoppas den också kan stärka mitt ben så jag tillslut kan gå utan den.  Hur som helst ska jag öka min träning på mitt högerbenet. 
Men jag känner att jag har lite idétorka på träningsövningar, så tips tas gärna emot!! Kan ju inte träna gång i snö denna säsong liksom (den ä iofs int slut:))

...lite skillnad på förra årets vintersäsong...

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...