28.12.11

Vad jag gjort för min kamp mot min Ms:
- Åkt på rehab till Vintersol, som finns på Teneriffa( ja ansökte dit efter att ja hört om d)
- varit hos kiropraktorn (knäckte så smärtan i vänster axel blev bättre)
- går på Taktil massage (ger en stabilare blodcirkulation)
- minskat socker-, gluten- och laktosintaget
- träffar en bra sjukgymnast
- tränar mer
- Undersökts och opererats mot CCSVI (som ska leda till Ms) i Bulgarien (vilket har lett till att JAG mår bättre)
- äter diverse naturläkemedel (d-vitamin, B12, coco extrakt mm)
- äter Asperin sedan op i Bulgarien (Hjälper blodet)
- bett om remiss till en ortoped (hoppas på idéer hur jag ska kunna lyfta högerbenet, när jag går)
- provar kinsesiotejp (hjälper blodcikulationen)
Vad doktorn gjort för sin patients kamp mot sin Ms:
- Fick Rebif (hjälpte ej)
- Fick Novantron ( för kort tid för att säga att d ej hjälpte, men jobbiga bivekningar )
- Fick Tysabri (otäcka biverkning, som tur var slapp ja dem, men det hjälpte ej)
- Remiss till Kiroprktor (efter att jag bett om det, hjälpte lite mot min smärta i vänster axel/nacke. Efter op blev d mkt bättre mkt )
- Remiss till Ortoped (efter att jag bett om det. Får se vad det leder till)
- kontakt med smärtdoktor (lede till ingenting)
- kontakt med sjukgymnast (bytte)
- Provat Gabapetin, hermolepsin, Tradolan mm (mot smärtan, men d hälpte ej o d gav mej fruktansvärt jobbiga biverkningar)
- gjort MRT- skiktrönktgen på hjärnan, ca 5 gånger (några gånger för jag bett om det och efter operationerna vill doktorn själv se om något skett på hjärnan)
Listorna talar sitt egna språk. 
Visst doktorerna jag har haft har i alla fall gjort något, men 9 av tio gånger har jag fått medicin och om det gäller något annat är det jag, som efter att kollat på nätet, bett om en remiss till någon önskad person. 
Utan problem får jag detta vilket gör att jag undrar varför jag får be om det och inte doktorn ger mej olika förslag på hur jag utan medicin förbättrar min situation. Asså visst, vissa mediciner kan vara bra, men det bör inte vara det första man vänder sej till...
Var ute och surfade härom dagen på youtube. Jag kollade lite på efterklipp från folk som gjort Angioplastyn(operationen). 
När jag kollat ett tag sökte jag upp det klipp som gjorde att jag fick upp ögonen för operationen. Men hon har visst tagit bort sina klipp. Hon verkar så sprudlande och glad. 
Att hon tagit bort klippen oroar lite. Man vill ju veta hur hon mår nu ju. Man tänker ju det att hon mår sämre...

I min kamp att gå upp i vikt pågår för fullt, jag äter mycket mer nu än sedan innan operationen, men det händer inte mycket på vågen. Antagligen förbränner jag mer än jag borde. Så det kommer, lixom de senaste åren,  vara mitt nyårslöfte för nästa år.
JAG SKA GÅ UPP I VIKT!!

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...