7.12.11

D SOM KOM FÖRST BORDE FÖRSVINNA SIST

Tycker ju att det borde stämma, men jag får jättegärna ha fel.
Det som gjorde att jag sökte vård den där hösten 2004 var ju att jag kände av stickningar i fingertopparna när jag böjde nacken framåt. Stickningarna kändes som det kan kännas när en kroppdel somnat och håller på att vakna. Obehaglig känsla med andra ord. Den känslan har funnits där under hela sjukdomen. 
Tyvärr har den funnits kvar även efter de båda operationerna, lite bättre dock. Senaste året har det i alla fall gått fram och tillbaka. Innan var den konstant. 
Därför har jag inte nämnt något, men nu kan jag med glädje säga att den verkar vara helt borta.
Jag böjer nacken fram och känner inga stickningar i fingertopparna.
För några veckor sedan genomgick mitt vänstra ringfinger någon äcklig period. Det verkade som det hade nageltrång och att huden var för tjock för att varet skulle kunna ta sej ut. Fingertoppen svullnade och det var inte speciellt skönt. Ni som läst tidigar inlägg kan nog förstå det.
Fingrarna tänker man inte så mycket på. Men det här reagerade jag mycket på. Det blev ett besök hos doktorn. Och med alsolspritdränkt pad inlindat i fingret blev det bättre. Efter började det ömsa skin och nu ser det riktigt fint ut förutom att man ser gränsen mellan gammalt skin och nytt..:)
Förra veckan fick jag ett brev från Samres ( företaget som ordnar färdtjänsten ) De informerade om att jag var tvungen att beställa färdtjänst senast 11/12/12 om jag vill nyttja färdtjänsten under julhelgen och inför nyårshelgen måste jag boka innan 11/12/17. 
Okej, jag förstår att dom nog får många beställningar dessa helger. Men det känns lite överdrivet att boka redan 12 dagar före jul. (speciellt när ja åkt taxi hem o chauffören säger att minst en bil ä ledig för färdtjänst...)
Och nyårshelgen brukar man inte bestämma förrän några dagar innan.( inte jag iaf ) Då brukar jag vara med vänner. Det innebär alltså att mina vänner måste bestämma redan nu om dom ska ha något och om jag ev. ska vara med på det. Det är verkligen inget jag begär. 
Man säger att färdtjänst innebär mer frihet för oss med ett rörelsehinder. Jag kan hålla med i vissa fall. Men det där med att hålla tider och boka tider som passar kunden är inte riktigt deras grej...vilket det borde vara kan man tycka. 
Så jag avstår helt från färdtjänsten de helgerna. Vem vet jag kanske inte ens är i stan då :)... 

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...