8.11.11

ILSKA

Asså jag måste bara skriva. Jag är så arg. Arg på färdtjänsten. 

Den har funkat jättebra ett tag nu och jag tänkte skriva ros om dom här på bloggen, men nu blir det ris. 

Först när jag skulle till gymmet fick jag tiden 1525. Eftersom dom vill att man ska där ute 5 min före utsatt tid och att det tar lite tid för mej att gå ut så gick jag ut 10 min innan. Jag väntade och väntade...
så när det hade gått tio minuter efter utsatt tid ringde jag och fråga var min beställda färdtjänst va. Dom säger att han skulle komma om 5 min. 
Efter en tid ringer färdtjänstchauffören och börjar be mej att gå till ett ställe. Jag uppfatta aldrig vart han ville att jag skulle gå för jag avbröt honom genast och säger med irriterad röst ”Jag står redan här ute och jag kan inte GÅ någonstans. Det är ju därför jag har färdtjänst...” 
Jag kanske hade kunnat gå dit han ville att jag skulle gå, men jag blev irriterad på att han som kör färdtjänsttaxi ber mej gå (det är ju bara handikappade och gamla som använder färdtjänst väl?). 
Han hämtade upp mej och under hela resan klaga han på att han hade haft två kunder som inte komihåg deras portkod. 
Det väl väl okej. Om hade behov av att klaga av sej så fine. ( ja gör ju d via bloggen:) )

Så gymmade jag lite och sen ringde jag färdtjänst igen för att komma hem. 
Han skulle komma 20 minuter efter det att jag ringde. Återigen eftersom dom vill att man ska där ute 5 min före utsatt tid och att det tar lite tid för mej att gå ut så gick jag ut i kylan i go tid. Och återigen väntade och väntade jag. 
Eftersom jag just tränat hade jag fått upp kroppstemperaturen så jag frös endel, men jag har hört att om man inte är där man sagt så väntar dom bara 2-3 minuter. Alltså man får verkligen inte vara sen. 
När det gått en kvart efter utsatt tid så ringde jag och frågade vart han var. Personen i andra ändan säger att han är 20 minuter sen, men att han kommer om 5 minuter. 
Jag väljer självklart att stå kvar, lutad mot den iskalla sten väggen. När jag står där tänker jag att om jag får urinvärkinfektion eller blir förkyld är det inte mitt fel. 
Så arg var jag. Jag kände hur ilskan klumpa sej i halsen. 
Tyvärr är det ju så att när jag blir arg eller irriterad kan jag inte få ut ett ord. 
När färdtjänsten väl kom bet jag ihop. Något som gjorde mej ännu argare var att han inte ens bad om ursäkt för att han var mer än en halvtimme. 
Tyvärr det enda jag gjorde var att jag blängde på honom. Jag måste lära mej att kunna visa min ilska verbalt utan att rösten hakar upp sej.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Ilska är en vind, som släcker själens ljus...

Jeanette Forss sa...

precis...säg d te Färdtjänsten:)

Anonym sa...

ILSKA...

http://www.alternativjournalen.se/nyheter/kan-vi-lita-pa-msforskningen--5626205

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...