28.11.11

Bortskämd...

Det är det jag känner att jag är. 
Nu kors i taket har jag umgåtts med goda vänner två helger i rad. Jag är så lyckligt lottad att dom finns kvar i mitt liv. 
Jag har träffat människor vars vänner tagit avstånd från dem när de fått Ms. Tragiskt att det faktiskt är så i vissa fall. Det är ju speciellt då man behöver sina vänner. 
Visst är det vänner jag umgås mindre med nu för tiden, men det är ju inte p g a av sjukdomen utan mer eftersom man bor på olika platser och städer...


eftersom jag int hittar min kamera snor ja denna bild 
+ att den ser godare ut

Inför besöket denna helg låg mycket på schemat. Städa, göra en kaka - ja väljer att försvåra d för mej o gör en kaka ja aldrig gjort, göra adventsfint, handla + att mitt finger var tvunget att undersökas (d ä bättre nu:)) m m. 
Nu när jag sitter här i min soffa kan jag med glädje säga att 
JAG KLARA DET. 


Jag redde ut det plus träning.
Det är ju sådant som troligen är vardag för de friska människorna. Men för ett år sedan hade jag varit helt slut och jag hade fått prioritera bort vissa saker och bara vila. Men nu hade jag kraft och ser jag tillbaka på vecka kan jag kontatera att jag har kraft över:). 
Jag gjorde också mer än planerat...ändå är jag inte helt utslagen.
Jag har dock kännt av nervsmärtan i vänster arm som jag hade innan första operationen. Men det har inte alls gjort så ont som det gjorde då. Då hade jag så ont att jag ville såga av mej armen. Smärtan störde min sömn och eftersom jag hade min ms-trötthet då så var jag ganska konstant grymt trött. 

enligt skalan 1-10 gav ja lätt 8,5 i snudd på 9 förut, men nu va d ba en 4.


Visst jag är ofta trött nu med, men med tanke på att jag haft typ 7 års dålig sömn är det ju inte konstigt.
Hoppas i a f alla har haft en trevlig första advent. Det är lite svårt att komma i adventstäming, när vinden blåser hårt och regnet smattrar på fönstren. Men det tända ensliga ljuset bringar iaf lite hopp. Sålänge det blåser ute kan jag nog hålla med om att det är bra att det inte är snö som faller... 
Men egentligen vill jag ha SNÖ!!

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...