21.8.11

4 månader




Idag är det fyra månader sedan mitt återbesök på Tokuda, Bulgarien var. Fatta, det har ju hänt massor sedan dess. 
Främst har jag ju fått mer kraft och ork. Jag brukar säga det att jag absolut inte hade orkat att ”jobba” ens 2 timmar/dag om jag inte gjort operationerna. Sedan har det ju skett massa andra saker. Tyvärr har jag inte delat upp vad som skett på första och andra operationen. På listan finns det heller inte med småsaker som hänt som t ex kan hålla ihop händer och fingrar, så inte vattnet sipprar  ut så jag kan tvätta ansiktet utan problem.
  • svettas 
  • tål värme 
  • inga kramper i höger vad 
  • lättare att tugga 
  • har klarare blick 
  • luktar mindre illa  
  • knölarna ä delvis borta
  • bättre blodcirkulation 
  • 256m på crosstranierna(13min) ca 300m ute( innan operationerna kunde ja knappt gå 200m utomhus på 20 min)
  • gör tränings rörelserna  bättre
  • gör ej ont när strålkastar ljusen träffar mina ögon på vägen
  • skakar ej lika mkt i händerna
  • mer lyster i hud o hår
  • stabilare bål
  • bättre rörelse i vänster ben
  • mer ork att utföra arbeten
  • blir inte lika andfådd när jag pratar samtidigt som jag går
  • varmare fötter
  • ms-trötthet borta
Nu är bara frågan om jag ska åka tillbaka på ett återbesök till i oktober och som det känns nu behöver jag nog ej det. Vissa kanske tycker att jag borde det eftersom jag inte kan gå o röra mej bättre, men jag har under denna tid märkt att det inte är det viktigaste. 
Det visste jag ju förut med, men nu är det mer påtagligt. Det har ju blivit mer kontrast eftersom orken är 98% och rörelseförmågan är mycket mindre. Kanske typ 50%.

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...