20.6.11

ALDRIG är man ju riktigt nöjd!!

Det är ju lustigt egentligen. Istället för att var glad över att det i a f gick bättre på söndagen var jag missnöjd över att höger sidan strejkade i lördags. 

Men lyckan vann lätt över att jag träffade trevlig släkt. Då fick jag lixom en andra chans eftersom jag mådde bättre i söndags än i lördags...:)

Skulle inte förvåna mej att om jag skulle bli helt bra i höger ben/arm skulle hitta något annat att klaga på. Det är ju aldrig kul när någon klagar, men till mitt försvar tänker jag att det kan vara bra att klaga lite så jag blir mer medveten om problemen och kämpar extra mycket för att motverka det. Det ger mej mer motivation liksom. 
Men sen är det ju jättebra om man inte klagar för mycket. I vissa fall anser att min bror klagar på mej för mycket. Men han ger mej också bra tips och motivation. Han vet ju vad han pratar om när det gäller träning. Sen får jag ju själv anpassa tipsen efter mina begränsningar.
Skulle nog ha någon som han som personlig tränare. Det som gör att jag tycker att han kan klaga för mycket är nog för jag vet att han har rätt i vissa fall när det gäller min träning ( men det säger jag ju int till honom;) )
Men det är fruktansvärt svårt att motivera sej själv. Det finns dom som säger att det är viktigt att träna speciellt när man har en sjukdom, men jag kan inte påstå att jag fått erbjudande om den hjälpen. Jo, sjukgymnasten hjälper ju. Men jag vill nog påstå att det bör erbjudas en personlig tränare till alla som på något vis har en sjukdom eller skada. Någon som hejjar på en när man tränar lixom.
En annan sak jag funderat på är ju självklart på varför operationen som inte görs här i Sverige. VARFÖR?? 
Jo, man säger för att det inte är tillräckligt vetenskapligt bevisat. Okej så långt tror man, men varför inte försöka göra det tillräckligt vetenskapligt bevisat då? 
Jag har lärt mej att man måste undersöka saken innan man avfärdar något. Så jag undrar. Är det någon som påstått att det inte är tillräckligt vetenskapligt bevisat, försökt att undersöka det. 
Något måste det ju vara som gör att så många blir bättre när dom gjort operationen. 
Säger som apan, Rafiki, i Lejonkungen ”mmm, förändring god...” 

Så jag anser att någon som är emot det hela ska våga överbevisa sej själv. Det är ju lixom ingen vits att försöka få en troende att börja tro...

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...