31.5.11

Högmod går före fall...

Ett bra påstående för denna dag.
Gick till arbetsförmedlingen idag. 
När jag påbörja min vandring gick allt hur bra som helst
...ja, för att va mej asså...jag tänkte att jag kanske snart inte behöver kryckan. Redan vid första vägkorset började jag känna svagheten befinna sej i vristen igen. 
Men jag brydde mej inte så mycket om det. Jag fortsatte. Visst det gick väl lite sämre än när jag började, men jag fortsatte min vandring. 
Jag kollade på klockan och insåg att jag hade gått riktigt fort. Åh va kul...kanske det äntligen händer något. 
Jag gick över sista korsningen och då kände jag hur högerfoten börja spänna sig. Jag kanske skulle satt mej och vilat mitt högerben, men då slog min dumdristiga envishet till. Jag hade ju inte alls långt kvar. 
När jag enbart hade 10m kvar sa högerfot ifrån. Den började vika sej inåt och jag hade ingen kraft att räta ut den. Lustigt egentligen. Jag hade ingen kraft att slappna av i foten. 
5 meter återstod och foten vägrade helt. Det underlättar precis inte att jag har dålig balans. Men jag hann i a f hitta balansen innan kroppen trillade, så jag hann rädda mej själv. 
Foten gav sej inte, men det gjorde ju inte jag heller. Så jag räddade mej själv från den tuggummi fyllda, hundpissande trottoaren. 
Men usch, vad jobbigt det var. 
Sista biten tog jag stöd av väggen.  
Det som gick så otroligt bra i början. Kan erkänna min besvikelse, men om man tänker så att nu börjar det vända. Säg att jag gick bra 50 meter och dåligt 400 meter, så kanske jag går bra 100 meter och dåligt 350 meter nästa gång osv...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du lyckades ta dig fram till ditt slutmål!
Men jag vet precis hur det är när man de första metrarna man går känns riktigt bra, och sen utan anledning (tycks det utifrån) går det åt skogen och man klarar det inte alls så bra som man trodde i början.
=)Skönt att du känner dig så pass mycket bättre efter operationen också!

Emma S sa...

Hej!
Hur gick det på arbetsförmedlingen då?

Jeanette Forss sa...

D gick bra:) kommer skriva mer om d senare...

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...