28.1.11

MRTundersökning

Idag gjorde jag MRT  ( är en medicinsk teknik för bildgivande diagnostik med en magnetkamera (MR-kamera). Tekniken används för att i undersökta patienter upptäcka, lägesbestämma och klassificera vissa sjukdomar och skador som är dolda eller svåra att se vid röntgen- eller datortomografiundersökning.* ). Asså helt enkelt, jag röntgade hjärnan. 
Detta ville doktorn att jag skulle göra p g a att jag gjort operationen. 
Nu får vi vänta och se vad resultatet blir. Det tar väl typ 7-10 dagar. Troligen kommer det inte att synas att jag har gjort operationen. Jag hörde av en kvinna som hade gjort fått göra MRT efter 4 månader som hon hade gjort operationen. Imorgon är det 3 månader sedan jag gjorde den så chansen är väldigt liten. 
Men jag ska erkänna att jag anser att det vore väldig kul om det för en gång skull skulle synas svart på vit att det faktiskt har hänt något.
Jag nådde ett delmål idag. Jag tog bussen till och från sjukhuset och inte taxi. Det känns som en liten vinst för mej. Nu börjar mina ben väckas mer till liv. Med operationen som en bra grund, träning och hälsosam mat så går det sakta men säkert framåt...:)
* text ur Wikipedia

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner verkligen igen mig i dina berättelser och tankar! Det är häftigt att kunna göra sånt som inte har gått att göra på länge och som aldrig går att göra igen eftersom mam inte kan bli bättre från denna kroniska sjukdom. Och ändå gör man det! /Marianne

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...