7.1.11

MER FRUKT!!

För ett litet tag sedan skrev jag att man bör äta mer frukt. I mammas pärm fann jag en broschyr om detta. När jag avslutat den blodförtunnande medicin jag fick när jag opererades ska jag nog påbörja min enzymterapi. Asså äta tokmycket ananas, sharon o papaya:).
Det är inte bara gott utan också nyttigt. 
Det ökar enzymintaget och enzymer hjälper kroppens läkande. 
Enzymer kan ha så många olika uppgifter. Vissa omvandlar tex näring till energi. Vissa hjälper till i blodets i livsviktiga koaguleringsförmåga och mycket annat i kroppen. Det är aldrig negativt att hjälpa sin kropp att må bättre.
Behandling med enzymer är en gammal metod. 
Redan tiden då Gamla Testamentet skrevs gjorde man denna behandling. Jag har bl a läst att man gav rådet att ha mosat fikon på bulnaderna. 
Jag vet ju inte hur det fungerade, men i vilket fall verkade det ju fungera eftersom man blev ju bättre efter det. 
På1950-talet fann man i undersökningar att bland annat paypaya och ananas innehåller speciella enzymer som har läkande egenskaper. 
De spelar en viktig roll i människans försvarssystem. Enzymer verkar avsvällande, smärtlindrande och befrämjar sårläkning. 
Det sägs också att med rätt enzymer kan kroppen tillgodogöra sej o acceptera mediciner som antibiotika eller cellgifter. 
Enzympreparat har visat sej vara effektivt vid behandling av idrottsskador. Det är också bra att ta dem i förebyggande syfte. På så vis kan skadorna bli lindrigare. 
Den traditionella medicinen säger att undersökningar visar effekt vid inflammationer och kärlbesvär.
Enzymterapi kan användas vid infektioner i luftvägarna och i de inre organen. Man kan också under förebyggande syfte ta denna behandling. Innan t ex operationer eller som jag nämnde tidigare, innan uppkomsten av en skada. 
De är också bra vid kärlsjukdomar samt venbesvär. Enzymerna kan hjälpa blodet att flöda bättre och de motverkar blodplättarna att klumpa ihop sej, som de i vissa fall vill göra. Det var detta som gjorde att enzymterapi fångade mitt intresse. Syftet med att göra ballongsprängningen är ju för att ta bort de förträngningar som som skapats och hindrar blodet att flöda fritt. (rätta mej gärna om ja har fel)

Enzymer stimulerar immunförsvaret och det är ju bra mot virusinfektioner. 
Allt som stärker immunförsvaret må ju vara bra. 
Man kan sätta in enzymer som understödjande terapi mot autoimmuna sjukdomar.
Sen ska man självklart ej behandlas med enzymterapi vid vissa allergier, som tex om man är allergisk mot äggvita. Man bör ju inte heller använda sej av det om ens blod har störningar och ej kan koagulera som det ska. Man ska ej hålla på med det om tar medel som motverkar koagulering. Alltså blodförtunnande. 
När man börjar enzymterapin kan det först uppstå en försämring av de besvär man har, men detta i sin tur visar att man valt rätt enzympreprarat. Det stöder det jag brukar säga. 

”DET KRÄVS ATT BLI SÄMRE, FÖR ATT BLI BÄTTRE”

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...