9.12.10

Jag vill, jag vill, jag vill...

På söndag börjar dom med direkttåg till några av mina vänner. Känns som det var så längesen jag träffa dom. Men om kroppen mår som den gjort de senaste dagarna så får jag hoppa den grejen. 
Kanske lika bra, för att... nä jag hittar ingen anledning. Det här får jag vara bitter över. Får hitta på något annat kul. 
Det är ju bra med telefon...men det slår ju inget som att träffas.
Jag har haft en bra dag i a f. Kanske inte kroppsligt, men att träffa en vän o pyssla gör mej ju lite glad:) Att hon hade med en påse Ahlgrens gjorde ju inte saken sämre. Hon är en klippa.
Jag borde känna av julstress. 
Pratade med en annan vän i telefonen igår medan hon julklappshandla. Då borde jag känna lite mer stress. Jag kan ju inte köra ut till affärerna o julhandla. Men icke. Ingen julstress här inte. Kanske borde ordna det snart. Vet liksom vad jag ska köpa till en familjemedlem, men det återstår ju två till.
Tog åt mej av det dom sa på Gray´s Anatomy igår. Jag har svårt för sjukhusserier, men den ser jag gärna. Efter att jag blev sjuk kunde jag förstå vissa läkartermer och ibland kan jag känna igen mej i hur en patient mår. 

”målet med alla operationer är att man återhämtar sig helt. Att man blir bättre än man var innan. Vissa läker snabbt och mår bättre direkt. För andra sker läkningen stegvis. Först efter flera månader eller år inser man att det inte gör ont längre. 
Så efter varje operation kräv tålemod grays anatomy 101208

1 kommentar:

Philippa sa...

Att inte kunna träffa kompisar för att kroppen inte pallar, är verkligen riktigt tråkigt!
Det värsta med att göra nåt skoj, som att du var ute i snön, är att det ofta kommer surt efteråt, iaf för mig. Det kan ta flera dar innan kroppen återhämtar sig. Det är tråkigt och inget man vill acceptera, men man ändå inte göra nåt åt det.
Julpyssel lät trevligt, kanske ska dra fram grejerna jag med och bli på lite bättre humör! =)
Ha det!

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...