21.11.10

På psykologens test i fredags visade det sej att jag inte har simultanförmåga. Det kan jag nog hålla med om. Delvis. 
Jag har ju svårt för att gå o prata samtidigt. 
Men i vissa fall kan jag faktiskt inte alls hålla med. Just nu sitter jag o lyssnar på vädret på tvn medan jag skriver på datorn. Det är ju också en viss simultanförmåga. 
Erkänner i o f s att den ä rätt kass o det var ganska logiskt att det var just det jag var sämst på.
Jag har ju många funderingar på varför det kan ta så lång tid för vissa att bli bättre när de gjort Liberation treatment. Jag funderar självklart på varför det synliga på mej inte hänt ännu. Igen vill jag poängtera att jag är medveten om att det inte gått så lång tid ännu, men är man hemma mycket o hinner tänka massa onödigt så blir man ju lätt otålig men som sagt jag är otroligt glad över de förändringar som skett. 
Jag tänkte speciellt på det idag när jag fönade håret. Innan operationen önskade jag att jag hade en fön som blåste kalluft,. Håret hade i o för sej inte mått så bra av det. Nu kan jag i alla fall sitta o blåsa håret. LÄNGE!! 
Mitt hår tar ganska lång tid att blåsa torrt o nu kan jag verkligen det. 
I alla fall tillbaka till de funderingarna jag har - varför det kan ta så lång tid innan det mesta fungerar någorlunda bra. 
Mamma berättade att hon hört av en väninna att nervtråden växer lika sakta som en nagel. Om det stämmer eller ej vet jag ej, men det skulle ju förklara lite att det tar tid för nervtrådarna att rätta till sej själva. I och för sej, mina naglar växer ju ganska fort...:)
Idag har jag påbörjat projekt adventssaker o projekt vika tvätt. Det är inte kul o roligare blir det ju inte när jag inser att jag måste laga en byrålåda. Bara det tog typ halva dagen. Det kunde gått mycket fortare om jag inte varit så lat och struntat i att dra fram hela byrån. Ja, ja nu är den lagad i alla fall. 
En sak till jag måste laga är ängel Gabriel i julkrubban. Julkrubban gjorde jag när jag för några år sedan gick keramikkursen. Jag, som är en skapande person, tyckte det var riktigt kul. Det borde jag göra igen. Asså, gå keramikkurs. Inte göra en till julkrubba. Det räcker ju med en.


Såhär ser julkrubban ut utan figurerna. De ska bara målas och limmas först...

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...