28.11.10

Liten, men dock så naggande god:)



Nu är det vinter och även min blogg får visa det om det är nån som missat att det är vitt ute;).

Igår någon gång satt jag i soffan och kolla lite på tvn. Då plötsligt kom det en ilande känsla i ländryggen. För bara någon sekund kändes det som en liten ballongsprängning. Jag tänkte inte så mycket på det. 
Min vän kom med bilen o hämtade mej och vi åkte hem till hans fru o barn o fler vänner o vi åt pepparkakor, lussekatter o glögg tillsammans. Medan vi såg på tv och när barnen hade lagt sej kom onyttigheterna fram. 
GODIS:)!!

Jag som börjat med grejen att inte köpa godis eftersom jag har hört att det inte är bra för kärlen blev extra glad i själen. Om det att godis kan störa kärlen vet jag ju inte, men jag vill ju ej chansa. Det ligger säkert nåt i det och jag vill ju inte motverka min operation. 
Jag motverkar ju gärna min sjukdom o om det innebär att jag bör äta mindre godis. Så okej för mej. 
Visst, jag har inte disciplinen att sluta helt med det, men nåt kan jag ju göra. Frestelsen kommer ju vara stor när jag handlar. Det är ju bra att jag har matkassen så slipper jag dom frestelserna. 
Att göra julgodis är ju en sådan sak vissa av er nog tycker jag inte bör göra. Men jag känner att det hör ju julen till o jag som gillar de flesta traditionerna tänker göra lite i a f...
Det händer grejer även så här typ en månad efter operationen. Nu kan jag resa mig från soffan eller sängen utan att ta armarna mot bordet till hjälp... Det kan verka som en liten enkel bagatell, men det visar ju att det är åt rätt riktning. Det är skönt att jag fortfarande märker av förändringar. 
Jag tar nu också ett mindre antal mediciner, vilket är väldigt skönt. Jag gillar ju ej ta medicin. 
Jag väntar alldeles för länge med t ex huvudvärkstabletter t o m. Mediciner är en liten baksida av operationen, men jag ska ju inte ta dom för evigt som tur är och jag visste ju om det innan. 
Förresten är ju hälften naturmediciner o då ser jag det inte som vanlig medicin. 2 eller 3 mediciner kvar. Det är ju inte så mycket.
Jag hoppas ni alla haft/har en fin advent. Själv har det blivit en behövlig slappardag. Det blev sent i natt innan jag lade huvudet på kudden. Jag kom ju hem en ganska lagom tid för att lägga sej, men självklart gjorde jag inte det utan började se på en film in till sena natten. Så jag får skylla mej själv att jag har varit seg idag. 
Men det är skönt att ha sådana här dagar också. Jag borde ju återinföra Jeanettedagarna. Det har jag tänkt ett bra tag, men jag borde göra slag i saken. Nu när jag har tid med det...


(ja lovar att ja någon gång ska fotografera snygga kort till bloggen)


Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...