23.11.10

Igårkväll var jag ute på www.tell-us.se och läste om en kvinna som gjort operationen i Polen. Hon berättade om ett youtubeklipp hon hade sett om en kvinna som gjort operationen och visade ett klipp av när hon träna wii fit. När jag läste det så insåg jag. Hallå! Jag har ju wii fit. 
Varför tränar jag inte på det? Jag tränade ju massor på det innan sommaren. Men sen kom ju sommaren och då vill man ju vara ute och inte stå inne framför tvn. 
Gymmen skulle dra ut sina träningsmaskiner på sommaren. Då skulle jag överväga att gå på ett sånt gym istället för att inte alls träna på sommaren. 
Men nu är det vinter och jag trampar på min crosstrainer, men jag ska nog dra igång mitt wii fit igen. Det är ju lixom förena nytta med nöje och det är ju inte fel. 
Jag har ju inte tränat på den efter operationen och vem vet det kanske fungerar superbra nu. Det kan ju i a f inte stjälpa! 
Träning är ju så viktig. 

Jag är väl medveten om det, men med min dåliga självdisciplin så kommer jag inte långt med den. Men jag jobbar stenhårt med den och nu har jag kommit så långt som att träna typ en timme hemma i a f och varför skulle inte det räcka egentligen. 
När jag fått bättre rörlighet och snön, som skapar isiga trottoarer, är borta ska jag ge mej ut o börja promenera. 
Helst hade jag ju velat promenera där det inte är massa bilar, avgaser och betonghus. Men jag får ge mej till tåls. 

Får ju ta det ena först. Bli bättre ligger just nu högst på min prioriteringslista... asså den som gäller mej, sen har jag ju självklart andra prioriteringslistor... Sån´t som rör andra också. 
En sådan grej som ligger ganska långt ner är att göra julkort. Hummm...i år lixom de senaste åren blir det ett projekt. Vi får se vad jag hittar på i år!!

Man blir ju lite mer taggad att ordna allt inför julen nu när det är vitt ute. Men vi får se om det är något som ligger kvar. 
Det är som dessa dagar jag önskade att jag var på landet... eller ja, inte riktigt... det ska ju inte blåsa. Men det känns att det är dags för den årliga snöängeln.


Snöängeln 2008 gjordes i Östersund

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...