11.11.10

Hur kunde jag glömma...





Här kommer det konstigaste eller ja, det konstigaste, sett från en neruolog, tror jag. Själv har jag alltid misstänkt att det har nåt med saken att göra eller så är det bara en tillfälligthet. 
Mina knölar vid halsen över nyckelbenet är borta.  Visst det är ju fortfarande lite stelt o bullig där inne...MEN KNÖLARNA ÄR BORTA!! Dom dök upp året innan jag fick min Ms. 
Det var julen 2003 som jag blev jätteförkyld med ordentlig feber. Jag hosta o var hest o jag minns när jag skulle ta tåget från mina föräldrar till byn Undersåker. Jag satt bredvid nån kille som visade sej vara kompis med en skolkamrat till mej. Jag kände mej så trött o osocial o jag tänkte hela tiden "snälla, låt mej slippa näsblod, låt mej slippa näsböod.". 
Med värkande huvud lyckades jag sova litegrann i sittande läge eftersom jag hade en sådan biljett. 
Det var skönt när tågvärden sa "UNDERSÅKER, UNDERSÅKER NÄSTA" Gött, tänkte jag. Nu ska jag bara släpa hem väskorna. Lättare sagt än gjort. 
När jag gick av tåget med dunkande huvud och snorig näsa var det fortfarande mörkt ute. Snön yrde o som det ska vara den årstiden i Undersåker så bet kylan o jag försökte släpa väskorna. 
Grejen var den att jag hade fått mycket julklappar det året o bara en väska av de två var fylld av det. Det var inga lätta saker för jag minns att jag fick lämna en väska halva vägen hem. Som tur var bodde jag ju nära stationen, så det gjorde inget. 
När jag hämtat väskan lade jag mig i min säng. Pust! Jag var hemma. 
Jag pustar nu faktiskt av bara tanken av att väskorna var så tunga.
Under min kraftiga förkyldning kändes jag inte av knölarna. Eller jag tror det i a f. Halsen blir ju lätt öm o svullen under kraftig förkyldning. Inga c-vitaminer o honungsvatten i världen hjälper mot sånt...tror jag i a f...
När förkyldningen lagt sej kände jag på halsen. Där var dom, KNÖLARNA! 
När jag sedan fick min diagnos nämnde jag det vid olika tillfällen till olika neurologer. Av nån anledning kände dom ej knölarna. 
Men både jag och mina föräldrar har känt dom, så jag inbillar mej inte. De fanns där!! Jag vet inte om det har nåt med Msen att göra. Jag vet bara att dom fanns där innan operationen o nu är dom borta...

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...