30.11.10

Allra sista dagen denna månad och imorrn går vi in i årets sista månad. Man kanske borde tänka nyår elle nä, om inte det händer nåt speciellt så som att bli bjuden på bal eller nåt i den stilen, så behöver man ju inte tänka så långt fram än. 
Det ät ju jul och lucia och pappas födelsedag och julklappshandling och bakning och...
Vi får se om min kropp klarar allt detta i år. 
Det innebär ju endel stress och de flesta mssjuka kan nog hålla med mej om att stress inte alls är bra för sjukdomen. Eller det är ju inte bra för någon egentligen. 
Jag skyller nog mycket på stressen att jag fick sjukdomen. Om det nu är som många säger låg sjukdomen i kroppen och man ska ju inte väcka den björn som sover. 
Det var nog det den gjorde alla de gånger jag stressade i tonåren. Jag stressade runt mycket och hjärnan gick på högvarv hela tiden.
Sen finns det ju positiv stress o negativ stress. Jag menar, när en vän ringer o säger att hon har vägarna förbi o undrar om jag vill följa med o jag enbart sitter i träningskläderna. Vill jag självklart följa med henne trots att det innebär att jag måste stressa med att byta om o så... Det är positiv stress:) 
Sen finns det ju den negativa stressen o det är ju sån som försämrar de symtom jag har. Negativ stress för mej kan vara att jag inte klarar av det jag vill klara av. 
Men jag har lärt mej hur jag undviker negativ stress... eller ja, så gott som. Det beror ju också på min dagsform både fysiskt o psykiskt.
Nu efter operationen har jag ej upplevt någon negativ stress... eller jo, förresten, när jag beräknat tiden fel och mina föräldrar kom mycket tidigare än jag tänkt. Då kändes det som om jag blivit operationerad för flera år sedan. 
Jag sade när klockan slog in 2010 att året skulle föra med sej endel bra saker för mej. Visst det har ju hänt dåliga saker detta år också, men för mej o min kropp har det nog hänt ganska bra saker o året är ju inte slut än;) 
Jag hoppas att det kommer vara likadant nästa år som det är i år o året är ju långt ifrån slut än o mycket bra o dåliga saker kan hända mej.
Men först alla de saker som hör julen till o ordna tvn så den fungerar som den ska. Men det är ganska bra att bliden är konstig. Då tittar jag inte så mycket på den. Konstigt att jag inte fått fyrkantiga ögon än...

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...