18.6.18

KAMP I KAMPEN!!

 Det är så jobbigt när man behöver kämpa mer än med sitt liv. 

Nu har ledsagarna bestämt sej för att inte hjälpa mej upp för hästen alls. Blir så ledsen o besviken. I vintras va den en annan grej dom inte ville hjälpa till med så jag pratade med ridskolan så dom kunde förbereda hästen.
Det va ju förståligt, men nu handlar det om att hjälpa mej - deras jobb!!

Sjukgymnasten va med på en ridlektion och hon såg verkligen hur jag hade förbättras. Så ridningen är inget jag vill sluta med. Inte nog med att jag inte får den hjälp jag behöver så försätter dom mej i en knepig situation. För deras beslut va med omedelbar verkan. Det kunde ju iaf vara efter terminens slut. Nu är det en gång kvar. Så det blir en gång utan hjälp. 
Men dom sa att dom kunde hjälpa mej iaf en gång till (förra gången). Gjorde dom det? Nej! 

Dom påstod att det va socialkontorets beslut, men jag pratade med min handläggare. Där om hon sa att det va ledsagarnas beslut. Jag va ute på deras hemsida och där står det klart och tydligt att en ledsagares uppgift är att att hjälpa brukaren så denne kan utföra sin aktivitet. (http://www.linkoping.se/leanlink/lss-funktionsstod/personlig-assistans-ledsagar--och-avlosarservice/) Känns att den texten inte kan misstolkas... eller??

Så sist körde ledsagaren in mej i stallet och sen gick han ut o satte sej o satte sej i en trappa och knappra på sin telefon den halvtimme jag hade min lektion 😡.
Hoppas och ber att min handläggare på socialkontoret kan hitta en lösning. För som det är nu vill jag inte ha något med ledsagarna att göra. 
För jag brukar fråga efter varje lektion om det har varit ok. Speciellt när det har varit de gånger jag har haft extra jobbigt att gå på pallen. Visst har det varit de gånger kroppen inte velat samarbeta. Som tex när värmen slog till. Då kunde jag knappt sitta rakt på hästen. 
Men jag satt kvar iaf. 

Så det brukar vara ok att hjälpa mej, så jag ser inte problemet. 

 

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...