20.11.10

Tänker ej glömma...



Planterat om några blommor. De verkar glad för det förutom en. Det vekar kört för den. Väntar några dagar (ja vill ju int ge upp ännu). 
Det var den jag drog med mej i golvet när jag föll. Den må ha fått lite törnen då. Jag fick ju klippa bort massa brutna blad då o ja trodde verkligen det räckte...
Det var någon dag innan jag for te Bulgarien för operationen. 
Jag fick för mej att flytta på en förlängningskabel som låg oanvänd bakom tvn. Jag plockade upp den och gjorde väl en snabb vändning. Jag tappade balansen och för att förhindra ett platt fall o för att jag ej skulle slå mej, tog jag tag i en bänk (tur att d int va tvn!!).
Grejen med den är att jag för några år sen satt små hjul på bänken. Eftersom det skulle vara enklare för mej att flytta runt den. Jag har ju, som ni flesta vet, en tendens att möblera om lite nu i då:) o det har min sjukdom ej kunnat hindra mej...
I a f, i och med det så har den blivit en aning ostadig. 
På bänken stod det en stor växt med en toktung kruka. I och med att jag föll och tog tag i nåt ostadigt föll ju den också. Jag klarade mej med några små skrubbsår och bänken som är kraftig var hel. 
Jag trodde växten klarat sej, men krukan gick i massa bitar. 
Tur att jag inte fick den i huvudet eller att jag inte fick den tunga bänken på benen. Då hade jag nog fortfarande haft ont. 
Ja, det kunde ju gått riktigt illa.
Hur som helst verkar nu växten inte ha klarat fallet i alla fall. Vi får se om lite ny jord o ny placering kan pigga upp annars får d bli papperskorgen.
Efter mycket om och men så blev jag klar med det, men då var det redan kväll. Så städning och framsättning av julkrubban o adventsljusstaken får bli någon annan dag. Kanske imorron. Eller nä, imorrn ska ja ju lappa ihop Gabriel o så ska jag ordna lite andra saker i mitt hem.
Här om dagen tog jag en lång, VARM, skön dusch. Jag insåg att jag verkligen inte får glömma de dagar jag inte kunde ta långa, varma duschar vid behov. 
För lika viktigt det är att glädja sig åt de förändringar som skett, lika viktigt är det att inte glömma hur jobbigt jag upplevde vissa saker var innan operationen.

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...